воскресенье, 23 октября 2011 г.

Реалізація проблемного питання Центру


Проблемне питання
«Створення умов для розвитку й самореалізації особистості в умовах використання нових педагогічних технологій»
Термін  реалізації  проблемного питання розрахований на період 2011-2013 роки і має 2 етапи реалізації.
І етап. Управлінські рішення
Оперативна нарада: «Особливості роботи педагогічного колективу над проблемним питанням  в поточному навчальному році».
Наради при директорові:
1.       Педагогічний аналіз результатів навчально-виховного процесу в ЦПРДТ  й шляхи вдосконалення його на основі впровадження наукових ідей ППД.
2.       1. Мета, зміст і основні напрями методичної роботи в Центрі  щодо реалізації проблемного питання.
3.       2. Удосконалення заняття гуртка  як засобу розвитку творчої особистості керівника гуртка і вихованця.
4.        Роль інтрнетпростору  у вирішенні науково-методичної проблеми ЦПРДТ.
5.       Роль організаційно –масової  роботи, участі у масових святах, конкурсах  у розвитку творчості керівників гуртків і вихованців.
6.       Аналіз проблемних питань у роботі з обдарованими дітьми.
7.        Використання новітніх технологій у виховній роботі ЦПРДТ.
Питання на розгляд  МО керівників гуртків:
І. Тематичні засідання: «Сучасне заняття гуртка – спільна творчість керівника  і вихованців»
2. Методична система роботи керівника гуртка.
3. Творчі  звіти керівників гуртків з використанням  нових педагогічних технологій.
4. Реалізація принципу особистісного підходу до вихованців в педагогічній діяльності керівника гуртка  (захист досвіду роботи).
5. Елементи новаторського підходу до організації навчальної діяльності вихованців  у системі роботи керівників гуртків
Питання для обговорення на педагогічних радах:
1.       Ціннісні орієнтації педагогічного супроводу обдарованих учнів в освітньому середовищі Центру позашкільної роботи.
2.       Творчий внесок керівників гуртків  естетичного циклу  у результативне вирішення даного питання.
3.       Компетентне використання інноваційних, авторських ідей, знахідок та надбань педагогів навчального закладу, їх практичне втілення у життя колективу Центру позашкільної роботи.
4.       Атестація  педагогічних працівників ЦПРДТ
5.       Формування профільних інтересів та професійної орієнтації вихованців  (презентація гуртків декоративно-прикладного мистецтва та конструювання і пошиття одягу «Мода і стиль»).

Методична робота з педагогічними кадрами:
1.       Вивчення творчого потенціалу керівників гуртків шляхом проведення анкетування.
(Анкета- тест «Вивчення  творчого  потенціалу керівника гуртка».
Анкета  «З яким настроєм я прийшов у новий навчальний рік»
Анкета «Керівник гуртка очима гуртківців»)
2. Проблемний науково-методичний семінар із теми «Соціально-педагогічні аспекти творчості»:
а) особливості розвитку та самореалізації особистості керівника гуртка та вихованця;
б) діагностична карта й аналіз результатів фрагментарного рівня розвитку особистості;
в) управління педагогічним розвитком особистості та самореалізації вихованця й педогога.
2. Дискусія «Творчий гуртківець.  Який він?».
3. Розробка анкет і тестів із виявлення умов розвитку й самореалізації особистості.
4. Семінар-практикум «Нетрадиційні прийоми розвитку здібностей учнів».
5. Ділова гра «Складання діагностичних карт творчої діяльності вихованців».
6. Круглий стіл «Педагогічне управління творчістю вихованців на заняттях гуртків».
Питання тематичного контролю:
1. Трансформація ідей ППД у практику роботи керівників гуртків.
2. Управління творчістю вихованців, учнів, слухачів  у процесі навчання.
3. Діагностика створення умов для розвитку й самореалізації особистості у процесі навчання та в організаційно-масовій роботі.
4. Розвиток логічного мислення й творчої уяви учнів у процесі занять на гуртках декоративно-прикладного мистецтва.
5. Педагогіка співробітництва й співпраці в системі педагогічної діяльності педагогів-позашкільників.
6. Формування творчої особистості вихованців  засобами учнівського врядування.
7. Підбиття підсумків роботи над навчальною проблемою на І етапі її реалізації.
8. Підсумкова конференція «Створення умов для розвитку й самореалізації особистості в умовах використання нових педагогічних технологій»

II етап реалізації проблемного питання
2012-2013 н.р.
І етап. Управлінські рішення
Оперативна нарада  «Використання нових педагогічних технологій  керівниками гуртків для підвищення знань і умінь учнів»
Наради при директорові:
1. Аналіз роботи педагогічного колективу над  проблемним питання.
2. Індивідуальний і диференційований підхід до організації самостійної творчої діяльності учнів, слухачів та вихованців  при використанні нових методик та ППД.
3. Створення соціально-психологічних умов розвитку творчості педагога та гуртківця.
4. Проектна діяльність учителів і учнів на заняттях гуртків.
5. Нестандартні заняття та їх роль у навчально-виховній роботі керівника гуртка.
Питання на розгляд МО керівників гуртків ЦПРДТ:
1. Роль керівника гуртка  у формуванні творчої активності й самостійності вихованців під час проведення гурткового заняття.
2. Творчі звіти керівників гуртків по  реалізації проблемного питання
4. Практичне заняття «Методи й прийоми створення на заняттях комп»ютерних гуртків  умов для розвитку та самореалізації особистості».
5. Практикум «Сформованість у керівника гуртка вмінь і навичок орієнтуватись у виборі необхідної наукової інформації».
6. Методичний ринг «Сучасний вихованець гуртка. Його портрет».
7. Коло ідей «Нові педагогічні технології в сучасному навчальному процесі».
Питання для обговорення на педагогічній  раді:
1. Використання інноваційних технологій у вихованні творчої особистості.
2. Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів, вихованців, слухачів  на основі впровадження елементів інтерактивного навчання.
3. Роль навчально-методичної підготовки й професійної майстерності керівників гуртків у створенні умов для розвитку та самореалізації особистості.
4. Основні напрями діяльності керівника керівника в роботі з учнями та їхніми батьками.
Методична робота з педагогічними кадрами:
1. Нетрадиційні прийоми організації колективної діяльності учнів на заняттях гуртка (з досвіду роботи  керівників гуртків).
3. Семінар «Співтворчість керівників гуртків, педагога-організатора, батьківської громадськості  у розвитку творчої особистості, самостійності дітей у процесі вивчення основ наук і позакласній роботі».
4. Прес-конференція «Реалізація принципу особистісного підходу при здійсненні контролю, організації самоконтролю й взаємоконтролю в навчальній діяльності учнів».
5. Збір і оформлення бліц-інформації на тему «Методи роботи керівника нуртка на занятті, спрямовані на формування особистості гуртківців».
6. Мозковий штурм «Які риси характеру особистості гуртківця ми виховуємо на занятті?».
7. Випуск методичного бюлетеня «Інноваційні технології в розвитку й самореалізації особистості».
Питання тематичного контролю:
1. Контролювання заняття гуртка на основі глибокого знання психологічних і вікових особливостей дитини.
2. Індивідуальний підхід до організації самостійної творчої діяльності учнів.
5. Особистісно орієнтований підхід у виховному процесі. Роль гурткової роботи в розвитку творчих здібностей дитини.
6. Упровадження елементів інтерактивного навчання на заняттях гуртків комп’ютерних технологій, «Юний математик», «Юний хімік».
 7. Педагогіка співпраці й проблеми демократизації життя учнівського колективу в ЦПРДТ.
• Підведення підсумків роботи над реалізацією проблемного питання  на другому етапі.
• Науково-практична конференція «Упровадження ідей оптимального управління творчістю педагогічних працівників та гуртківців  у ЦПРДТ й вдосконалення на цій основі ефективності занять гуртків з використанням новітніх технологій».


Комментариев нет:

Отправить комментарий