понедельник, 17 февраля 2014 г.

Аналіз стану навчально виховної роботи технічних гуртків в ЦПРДТ


Аналіз  стану навчально виховної роботи технічних гуртків в ЦПРДТ

В Центрі позашкільної роботи згідно навчального плану працює 2 гуртки початкового рівня та 4 гуртки основного рівня. В них займається  біля  90 учнів. Гуртки  технічного профілю працюють на базі ЦПРДТ, Завадської, Скотарської та В.Ворітської загальноосвітніх шкіл. Це такі куртки як «Курс користувачів ПК», «Основи художньої комп»ютерної графіки», початкового технічного моделювання, моделювання іграшок-сувенірів, паперопластики .

Перевірявся стан навчально-виховної діяльності педагогів  з метою оцінки якості проведення занять керівниками гуртків , їх  роботи щодо наповнюваності груп, відвідування занять, підготовки до занять, реалізації методичної теми, над якою працює педагогічний колектив закладу, підвищення фахового рівня, участі у виставках, конкурсах та інших масових заходах. 
Протягом січня та лютого  було відвідано  6  гурткових занять та 2 масових заходи  3-х  педагогів закладу.  Аналіз відвіданих занять дає змогу визначити позитивні сторони перевірки:
  • на достатньому рівні відбулися заняття у керівників гуртків: Грубер Л.В., Буцко Н.М., Фалайло О.Ю., Чорней Л.В.
  • всі педагоги знають програмний матеріал, згідно до нього проводять навчально-виховну роботу на занятті;
  • знають структуру гурткового заняття;
  • надають вихованцям належну мотивацію для вивчення матеріалу;
  • впроваджують та використовують такі новітні технології:
  • створення «ситуації успіху» (Всі педагоги);
  • колективної творчої діяльності (всі педагоги;
  • Інтерактивні технології (Грубер Л.В., Чорней Л.В.);
  • впроваджують та використовують на заняттях різноманітні педагогічні прийоми: «лови помилку» «щедра оцінка», «роби, як я», «хто краще», «навчи іншого» такі педагоги Грубер Л.В., Буцко Н.М., Чорней Л.В.;
  • додержуються основних вимог щодо використання наочності, роздаткового дидактичного матеріалу, технічного обладнання, інформаційних технологій на занятті (всі педагоги);
  • ефективно використовують індивідуальні, групові форми діяльності на занятті ( всі педагоги)
  • всі керівники гуртків враховують індивідуальні та вікові особливості, інтереси вихованців, рівень їх підготовленості, здійснюють індивідуалізацію навчання та диференційований підхід до навчання і виховання;
  • використовують фізкультхвилинки на заняттях та організовують дозвільно-розважальні, здоров’язберігаючи перерви між заняттями для зниження втомлюваності вихованців  ( Буцко Н.М., Чорней Л.В.)
  • створюють оптимальні психолого-педагогічні умови, які допомагають досягти успішного результату у співпраці з вихованцями на занятті наступні керівники гуртків ;
  • раціонально та ефективно використовують час на занятті, вчасно, справедливо оцінюють діяльність вихованців під час роботи та наприкінці його, при підведенні підсумків. ( всі керівники гуртків)
Поряд з позитивними сторонами перевірки обов’язково необхідно вказати на недоліки, що були допущені керівниками гуртків в ході проведення навчально-виховних занять.
·         На превеликий жаль високий рівень якості проведення гурткового заняття незміг продемонструвати ні один педагог закладу; 
·         Керівники не вміють зробити самоаналіз заняття.
·         На досить низькому рівні продемонструвала проведення своїх занять керівник гуртка «Основи художньої комп»ютерної графіки»  Грубер Л.В.

Нижче наведені найбільш характерні недоліки, що були виявлені при перевірці:
  • нехтування підготовкою плану – конспекту проведення гурткового заняття ( Чорней Л.В.);
  • не приділяється належна увага мотивації і інтересу вихованців до заняття ( Фалайло О.Ю.);
  • тема заняття не записується на дошці (Грубер Л.В., Буцко Н.М.);
  • частково реалізується мета заняття ( Фалайло О.Ю,, Грубер Л.В.);
  • мета заняття не узгоджується в процесі обговорення з учнями, а задається самим педагогом (не задається педагогом зовсім);
  • низький рівень методики підготовки та проведення різних частин гурткового заняття
  • час активної роботи вихованців на занятті набагато менший за час активного пояснення керівника гуртка; 
  • не проводяться фізкультхвилинки на занятті та на перервах між ними або проводяться невдало;
  • заняття носять репродуктивний, відтворюючий характер;
  • нераціонально використовується час на занятті; 
  • невчасно завершується заняття; 
  • педагоги не вміють якісно побудувати заняття; 
  • не підводять підсумки діяльності гуртківців на занятті(або підводять підсумки частково);
  • не всі педагоги можуть зробити самоаналіз гурткового заняття;
Всі вище написані недоліки були індивідуально вказані педагогам  і за наслідками перевірки надані рекомендації щодо усунення цих недоліків.  Виходячи з вищезазначеного, можна зробити наступні висновки та рекомендації:
1.       Науково-теоретичний та методичний рівень підготовки керівників гуртків ЦПРДТ щодо проведення сучасного заняття ще недостатній.
2.      Педагоги мало займаються самоосвітою, не повністю використовують свій інтелектуальний і творчий потенціал.

 Надалі всім керівникам гуртків необхідно:
  • постійно займатися самоосвітою підвищуючи свій фаховий рівень;
  • підвищувати свій методичний рівень знань, умінь та навичок щодо проведення сучасного гурткового заняття;
  • відвідувати методичні об»єднання, семінари, майстер - класи, вдосконалювати методику викладання свого гуртка за профілем;
  • більше уваги приділяти використанню ІКТ у навчально-виховному процесі гуртка;
  • продовжувати впровадження та використання інноваційних технологій у навчально-виховний процес гуртка;
  • молодим педагогам готувати плани - конспекти до кожного заняття, а педагогам з досвідом – плани проведення заняття;

Адміністрації ЦПРДТ посилити контроль за якістю проведення занять керівниками гуртків.

Методисту з метою підвищення якості проведення гурткових занять:
  • до кінця 2013- 2014 навчального року продовжити роботу  школи молодого педагога;
  • у лютому 2014 року на засіданні педагогічної ради доповісти про стан навчально-виховної роботи в гуртках технічного профілю ;
  • включити в план роботи  проведення  семінару-тренінг для керівників гуртків за темою «Використання інноваційних форм і методів на занятті гуртка»;
  • до кінця навчального року підготувати методичні рекомендації для керівників гуртків  щодо покращення гурткової роботи  та «Абетка інноваційних технологій».


Комментариев нет:

Отправить комментарий