понедельник, 24 марта 2008 г.

Районний огляд екологічних бригад шкіл району

22 березня 2008 року в актовому залі Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст.. проведено районний огляд екологічних бригад шкіл району. Мета огляду – конкурсу - ак­тиві­зація екологічного руху, формування екологічної куль­тури учнів­ської молоді, привернення уваги місцевої влади, громадсь­ких та державних організацій до екологічних проблем району та прагнення довести до розуміння учнів значення природоохоронної роботи та бажання зберігати і охороняти навколишню красу, яку подарувала нам матінка – природа.
В огляді взяли участь 12 агітбригад із загальноосвітніх шкіл району.
У виступах юних аматорів звучали заклики охороняти природу від знищення, не вирубувати ліси, не зривати рослин занесених до Червоної книги, очищати річки і потічки, не викидати сміття в річки, не забруднювати навколишнє середовище.
У своїх виступах учасники агітбригад говорили про те, що не можна відокремити наше життя від навколишнього середовища, в якому ми живемо, а тому не можна спокійно спостерігати, як це середовище стає все більш небезпечним для всього живого. Наша щоденна поведінка, наша господарська діяльність не покращує екологічний стан довкілля, і через нашу екологічну безграмотність, і через байдужість та неуважність до законів природи змінюється наша планета.
Екобригада «Первоцвіт» Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст. закликала всіх дотримуватись пам’ятки по охороні природи, яку повинен знати кожен, учасники екобригади «Первоцвіт» Верхньоворітської ЗОШ І-ІІІ ст.. закликали не нищити весняних квітів, Гукливської ЗОШ І-ІІ ст. «Господарі природи» – зберігати від вирубування ліси, Н.Вортіської ЗОШ І-ІІІ ст. «Стоп» (спілка товаришів охорони природи)- не засмічувати річок і потічків, не нищити все живе, що нас оточує. Юні охоронці природи з Канорської ЗОШ І-ІІ ст. закликали оберігати воду, яка є джерелом життя на землі, а учні - природолюби з Буковецької та Біласовицької ЗОШ І-ІІІ ст.. – закликали туристів, які приїжджають на відпочинок, не залишати за собою купи сміття та гори пластикових пляшок.
Всі команди, які прийняли участь у конкурсі, показали хороший виконавський рівень, режисуру та оригінальні сценічні костюми. У виступах висвітлювались актуальні питання по охороні і збереженні природи Воловеччини та бажання учнівської молоді зробити Закарпаття дійсно перлиною нашої держави.
Прослухавши виступи екобригад, врахувавши їх участь у пропагандистській та природоохоронній роботі, журі конкурсу – начальник відділу освіти Полянчич М.А. – голова журі, заступник начальника відділу освіти Шуста Л.Ф., завідуюча РМК відділу освіти Соловій В.М., логопед відділу освіти Волошин М.В., директор ЦПРДТ Рибалко С.О., методист РМК Шутка Н.М., методист ЦПРДТ Рудейчук М.М. підвели підсумки і оголосили результати.
На підставі висновків журі грамотами відділу освіти Воловецької РДА нагороджено переможців районного огляду – конкурсу – за І місце – екобригаду «Первоцвіт» Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст., керівники Іванців Л.І., Калитич М.М.;
За ІІ місце - екобригаду «Стоп» Нижньоворітської ЗОШ І-ІІІ ст.., керівники Пишна Н.М., Погорялк Г.О;
За ІІІ місце – екобригади Канорської та Гукливської ЗОШ І-ІІ ст.. , керівники Мончак Г.В., Кобрин В.О., Сидоран А.І.
Також грамотами відділу освіти було нагороджено екобригади по номінаціях – за «Художньо довершений костюм» - екобригаду «Первоцвіт» Верхньоворітської ЗОШ І-ІІІ ст., керівники Козик Г.А., Голянич Н.Ю.; за «За оригінальність художнього оформлення» - екобригаду «Стоп» Нижньоворітської ЗОШ І-ІІІ ст., керівники Пишна Н.М., Погорляк Г.О.; за «Кращу сценарну розробку та режисуру» - екобригаду «Первоцвіт» Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст., керівники Іванців Л.І., Калитич М.М.; за «Високий рівень виконавської майстерності» – екобригаду «Краплинка» Буковецької ЗОШ І-ІІ ст., керівники Малюта С.І., Тербан Г.В.
Всі інші учасники отримали грамоти відділу освіти за активну участь у огляді – конкурсі та пропагандистську роботу по охороні природи рідного краю.
Екобригада «Первоцвіт» Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст.. захищатиме честь району на обласному конкурсі в м.Ужгороді 28 березня 2008 року.
Виступ начальника відділу освіти Воловецької РДА М.А.Полянчич перед учасниками огляду- конкурсу та екобригади Скотарської ЗОШ І-ІІ ст., Верхньоворітської ЗОШ І-ІІІ ст. ( фото внизу)
Члени журі за роботою
Екобригада "Первоцвіт" Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст.
Екобригада "Первоцвіт" Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст.
Екобригада Канорської ЗОШ І-ІІ ст.
Екобригада "Господарі природи" Гукливської ЗОШ І-ІІ ст.
Екобригада "Господарі природи" Гукливської ЗОШ І-ІІ ст.
Екобригада "Паросток" Абранської ЗОШ І-ІІ ст.
Екобригада "Екос" Нижньоворітської школи-інтернату
Екобригада "Соняшник" Біласовицької ЗОШ І-ІІ ст.
Глядачі - учні Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст.
Екобригада "Краплинки " Буковецької ЗОШ І-ІІ ст.
Екобригада "Краплинки " Буковецької ЗОШ І-ІІ ст.
Екобригада "Стоп "Нижньоворітської ЗОШ І-ІІІ ст.
Екобригада "Стоп "Нижньоворітської ЗОШ І-ІІІ ст.

вторник, 18 марта 2008 г.

Засідання МО педагогів – організаторів у Скотарській ЗОШ І-ІІ ст..


Учасники районного методичного об"єднання педагогів - організаторів перед школою
Проблема виховання нового покоління хвилює усе наше суспільство.
ХХІ століття, за прогнозами політологів, дасть новий імпульс державотворення, демократизації й гуманізації. Виходячи з цього, надзвичайно актуальним є героїко-патріотичне виховання. Зміст патріотизму визначається духовним і моральним кліматом суспільства, традиціями, колективним досвідом попередніх поколінь. Саме ці питання були розглянуті на засіданні методичного об’єднання педагогів – організаторів шкіл району 18 березня 2008 р. у Скотарській ЗОШ І-ІІ ст., темою якого було «Формування патріотизму в українському суспільстві, героїко-патріотичне виховання учнівської молоді – одне з основних завдань закладів освіти».
По темі виступили завідуюча районним методичним кабінетом відділу освіти Валентина Соловій, методист Центру позашкільної роботи та дитячої творчості Марія Рудейчук, які у своїх виступах наголосили, що у формуванні патріотизму в українському суспільстві, зміцненні патріотичних почуттів велику роль відіграє героїко-патріотичне виховання, покликане формувати бойовий, морально-психологічний дух, спонукати до фізичного вдосконалення громадянина-патріота, виробляти глибоке розуміння громадського обов’язку, готовність у будь-який час стати на захист Батьківщини, а також вивчати героїчні сторінки історії свого народу.
Патріотизм учнівської молоді повинен грунтуватися на знанні історико-культурних традицій народу, героїзмі його захисників, воїнів Київської Русі, українського козацтва, Січових стрільців, борців із німецьким фашизмом.
Кожен учень загальноосвітньої школи повинен виростати патріотом України. Головне у героїко-патріотичному вихованні – це відродження духовності та моралі, що базується на системі загальнолюдських цінностей та знанні історії свого краю.
Патріотизм - це любов до своєї Батьківщини, до її минулого і сьогодення, це бажання зробити країну ще кращою, сильнішою, демократичнішою. Патріотизм сьогодні – це бажання бачити нашу країну економічно сильною і розвиненою європейською державою серед інших народів Європи.
Саме на таких засадах педагоги - організатори повинні проводити виховну роботу серед учнівських колективів. Недопустимим є розпалювання ворожнечі між етнічними групами, народностями, які проживають століттями поруч, пліч –о- пліч, особливо у нашому краї.
В обговоренні питання взяли участь директор Центру позашкільної роботи та дитячої творчості Світлана Рибалко, педагоги-організатори- Нижньоворітської ЗОШ І-ІІІ ст..Ганна Погорляк, Завадської , Верб’язької ЗОШ І-ІІ ст.. Мар’яна Минда, Любов Гвоздак.
Методистом Центру підготовлено збірки методичних матеріалів по героїко-патріотичному вихованню та самоврядуванню у загальноосвітніх школах.
Директор школи Михайло Беца репрезентував учасникам методоб"єднання відеопрезентацію школи, у якій було показано кабінети, класи, музей, спортзал, спортивні та інші досягнення учнівської молоді, участь учнів у районних масових заходах та конкурсах.

Педагог - організатор Скотарської ЗОШ І-ІІ ст.. Ганна Ковчар разом з учасниками дитячого об’єднання «Юність» підготували виховний захід – фінальну розважальну гру-конкурс «Чарівні дівчата».
Участь в цьому конкурсі взяли учениці – Марина Шумська, Марина Козенко, Алла Шекмар, Галина Міндей. Ведучі конкурсу – Аліна Тальвар та Валентин Шекмар. Умовами розважальної гри передбачалось, що дівчата візьмуть участь у таких конкурсах як «Моя візитка», «Я- зірка естради», «Я – господиня», «Я – красуня», «Я – стиліст», «Я вас вітаю». Звичайно, дівчата були неперевершеними. Вони відмінно справилися з поставленими завданнями - продемонстрували свої таланти, вміння бути чудовими господинями, бути дотепними і милими, вміти вести світську бесіду та висловлювати вітання. За свої старання дівчата нагороджені титулами – «Міс Романтичність» - Галина Міндей, «Міс Чарівність» - Марина Шумська, «Міс Тендітність» – Алла Шекмар , «Міс Привабливість» - Марина Козенко.
Від усіх педагогів – організаторів району було висловлено подяку директору школи Михайлу Беці та педагогу – організатору Ганні Ковчар за організацію виховного заходу.
Під час роботи методоб"єднання

Методичні матеріали, вручені педагогам-організаторам

Нагородження учасниць конкурсу. Грамоти та подарунки вручають директор ЦПРДТ Світлана Рибалко та директор школи Михайло Беца
Члени журі за роботою
Конкурс "Я - стиліст"
Марина Козенко демонструє здібності стиліста - візажиста
Марина Шумська під час конкурсу "Я - красуня"
Стіл до обіду накрито
Галина Міндей готова до романтичної вечері
Конкурсантки відмінно справилися з мистецтвом сервіровки
Марина Шумська займається сервіровкою столу до сніданку.
Глядачі і вболівальники
Алла Шекмар у ролі стиліста
Марина Козенко під час конкурсу "Я - господиня"
Аліна Шекмар під час конкурсу " Я - зірка естради"
Жеребкування - справа серйозна
Ведучі представляють конкурсанток
Конкурсантка Галина Міндей під час проведення конкурсу " Моя візитна картка"

Ведучі конкурсу "Чарівні дівчата" Аліна Тальвар та Валентин Шекмар

понедельник, 3 марта 2008 г.

“Вивчення інтересів і запитів дітей середнього та старшого шкільного віку»” (Ділова гра)



“Вивчення інтересів і запитів дітей середнього та старшого шкільного віку»”

(Ділова гра)


                                       Мета гри:
      Освітня.
Ознайомити учасників методоб”єднання із сутнісними  характеристиками  соціальної ситуації розвитку сучасної дитини;
Розкрити особливості формування  інтересів і запитів дітей ;
Здійснити  пошук ефективних форм  виховної роботи з сучасними підліт­ками.
     Розвиваюча.
·         формування творчого підходу до справи;
·         розвиток інтересу до наукового аналізу  проблеми виховання   та розви­тку інтересів дітей середнього та старшого шкільного віку у сучасному соціальному середовищі;
·         формування у керівників гуртків організованості, діловитості , відповіда­льності, уміння працювати у колективі та виконувати рольові функції;
·         розвиток організаторських здібностей, навичок опановування , конструк­тивної критики, нетрадиційного бачення проблем;
Результати гри:
·         Створити підсумковий документ , у якому:
·         окреслити вплив середовища на розвиток інтересів і запитів дітей;
·         окреслити напрями пошуку ефективних форм  розвитку творчих інтере­сів дітей і підлітків;
·         дати поради  до самоосвітньої  роботи класним керівникам, батькам для створення  відповідного середовища, що забезпечить розвиток тво­рчих інтересів і здібностей дітей;
·         отримати  ідеї нових форм і методів, які забезпечили  покращення вихов­ної діяльності з вихованцями у Центрі.
        Крім цього, значущим результатом гри є створення у колективі атмос­фери творчості, прагнення до самовдосконалення, доброзичливості та взаємодопомоги. Гра спонукає до кращого вивчення кожної дитини як особисто­сті, до вивчення  соціального середовища, в якому перебуває той чи інший вихованець, до визначення кола тих інтересів, яким надає перевагу дитина( виходячи з аналізу середовища, в якому вона перебувала).
 Гра  є прикладом освітньо-зорової технології професійного вдосконалення керівника гуртка.
    Методичні рекомендації до гри.
Керівники гуртків, присутні на методоб”єднанні діляться на декілька груп :“ерудити” - 2 чол., “опоненти” –2 чол. ,“організатори” – 2 чол., “консуль­танти” – 2 чол., “оцінювальники” – 2 чол.(Може бути і більше)
Методист Центру заздалегідь  проводить консультацію з учасниками ділової гри , на якій повідомляється керівникам  гуртків тема, мета  та за­вдання гри, а також в загальних рисах описує її перебіг. Учасники гри отримують інструкцію  щодо своєї ролі  та одне з питань теми для ґрунто­вного опрацювання.
     Гра триває одну годину. Основна проблема, тобто “Складання соціального паспорту інтересів і за­питів дітей” вивчається керівниками гуртків дуже досконало. Дії всіх уча­сників гри регламентуються часом. На виступ “ерудитам” дається по 10 хв., на запитання “опонентів”  - 1 хв., на відповіді – 2 хв. “Рецензенти “ мають до 3хв. Після розглянутих питань виступають “організатори”, які підсумовують сказане і оформлене в остаточний документ, на обгово­рення якого виділяється  10 хвилин. Останні виступають “оцінюваль­ними”. Актовий зал  до гри заздалегідь  підготовлено. Всі групи повинні бути розміщені так, щоб бачити обличчя одні одних – тобто навпроти , або по колу. На столах, за якими будуть сидіти  групи відповідні таблички з надписами “Ерудити”, “Опоненти” і т.д.

                                             Хід гри.
    Гра проходить у формі науково – методичного семінару. Ведучий оголо­шує тему ділової гри,  нагадує учасникам мету та завдання , просить до­тримуватися регламенту, з яким знайомить присутніх. Просить всіх при­сутніх віднестися до теми дуже серйозно і бажає плідної праці. Потім оголошує перше питання” Соціальне середовище і дитина”. Із доповіддю виступає перший “ерудит”. Після його виступу “опонент” задає питання. Якщо “ерудит” не знає відповіді, або відповідає неправильно, то ведучий просить  відповісти “опонента” або ” консультанта”. Тим часом “рецен­зент” аналізує доповідь.
Після виступу “рецензента” ведучий  зачитує друге питання “Вивчення інтересів і запитів дітей середнього та старшого шкільного віку”. Після виступу другого “ерудита” питання знову задають “опоненти” , а “ерудити” відповідають, Допомогу їм надають “консультанти”. “Рецензенти” ведуть обговорення другої доповіді .Після виступів “Ерудитів”, “Організатори “виносять на розгляд підсумковий документ по зазначеній темі. До цього документу, проект якого створюється ще до початку гри, учасники вносять корективи, нові ідеї, які прозвучали під час  висвітлення цієї теми, і пропонують його послухати всім членам гри.  Останніми виступають “оцінювальники”, як оцінюють усіх, хто перебував  у ролі “ерудитів”, “опонентів”, ”організаторів”,
 “Консультантів”, а також ведучого. Оцінювання проводиться за 7 – бальною шкалою.
                     Інструкції до виконання ролей.
1.Інструкція “Ерудитам”.
 “Ерудити” готують доповіді  за такими питаннями як “Соціальне середовище і дитина”, та “Вивчення інтересів та запитів дітей середнього та старшого шкільного віку”, при цьому спираючись на:
·         сутнісні характеристики  соціальної ситуації розвитку сучасної дитини;
·         особливості формування  інтересів та запитів дітей  за умов  соціальної нестабільності та ціннісно – нормативної кризи суспільства;
·         пошук ефективних форм роботи по виявленню і вивченню інтересів дітей.
2. Інструкція “опонентам”.
 “Опоненти “ вивчають тему і готуються ставити гострі , нетрадиційні запитання, що можуть вивести гру на рівень дискусії.
3.Інструкція “рецензентам”.
 “рецензенти вивчають тему  і роблять критичний аналіз доповідей “ерудитів”. У рецензії необхідно відобразити, як у доповіді розкрито: суть проблеми; які є сильні сторони у доповіді, що у ній оригінальне; які є недоліки, їх причини і мотиви; як можна було б удосконалити доповідь( за її змістом, формою  та способом представлення).

4.Інструкція “оцінювальникам”.
“Оцінювальники” оцінюють за 7 – бальною шкалою кожну роль, її виконання, зокрема і роль ведучого.
5.Інструкція “консультантам”.
 Консультанти вивчають тему. Вони надають ділову та психологічну допомогу тим, хто її потребує у процесі підготовки та проведення гри.
6. Інструкція “Організатором”.
 “Організатори “облаштовують Актовий зал до проведення гри. Готують цікаві цитати відомих педагогів, мислителів з даної теми. Вони стежать за дотриманням регламенту, а також  готують підсумковий документ гри, доповідають про нього. Організатори прагнуть досягти максимальної віддачі від учасників гри, докладають всіх зусиль, щоб гра пройшла вдало, а учасники почували себе комфортно.
Вимоги до підсумкового документу:
·         відобразити сутність характеристики соціального середовища, що впливає на розвиток інтересів дітей;
·         окреслити напрями пошуку ефективних форм  розвитку творчих інтере­сів дітей і підлітків;
·         дати поради  до самоосвітньої  роботи класним керівникам, батькам для створення  відповідного середовища, що забезпечить розвиток тво­рчих інтересів і здібностей дітей;
·         узагальнити   ідеї нових форм і методів, які забезпечили  краще вивчення інтересів  дітей  та максимальне їх задоволення у процесі гурткової роботи в Центрі позашкільної роботи.


                                                    Підготувала методист
                                                         Рудейчук М.М.
                                                         Воловець, 2004.





среда, 27 февраля 2008 г.

Інформація


Інформація
про підведення підсумків районної конференції учнівської молоді по
Всеукраїнських експедиціях “ Краса і біль України”, «Історія міст і сіл»
Відповідно до Положеннь про Всеукраїнську туристсько - краєзнавчу експедицію учнівської молоді “ Краса і біль України” та Всеукраїнську історико-географічну експедицію «Історія міст і сіл», наказів відділу освіти Воловецької РДА від 1.02. 2008 року № 24, №25 «Про проведення районної конференції юних туристів –краєзнавців “ Краса і біль України” , «Про проведення районної науково- практичної конференції юних краєзнавців по Всеукраїнській історико-географічній експедиції “Історія міст і сіл ” 15 лютого 2008 року на базі Центру позашкільної роботи та дитячої творчості було проведено районну конференцію по захисту науково - дослідницьких та пошукових робіт.
В районній конференції взяли участь 17 загальноосвітніх шкіл району та ЦПРДТ, заступник начальника відділу освіти Воловецької РДА Шуста Л.Ф., методист РМК відділу освіти Шутка Н.П., логопед відділу освіти Волошин М.В., директор ЦПРДТ Рибалко С.О., методист ЦПРДТ Рудейчук М.М., спеціаліст відділу культури та туризму Воловецької РДА Соловій Є.М., керівник історико-краєзнавчих гуртків ЦПРДТ Тидір Т.В.
На конференцію було представлено понад 50 робіт за такими напрямками: “Мальовнича Україна”, “Свята спадщина”, “З попелу забуття ”, “Скривджена земля”, «Нарис – опис», «Туристсько-краєзнавчий маршрут або екскурсія».
Юні пошуковці досліджували природу рідного краю, ландшафти, рослинний та тваринний світ, висвітлювали забуті сторінки історії, досліджували водойми місцевості, вплив техногенних процесів на екологічний стан населених пунктів, вивчали рослини нашої місцевості, що підлягають охороні, висвітлювали екологічні проблеми; збирали історичні документи по історії своїх населених пунктів, їхній розвиток, видатних людей, легенди та перекази, писали про них нариси - описи; створювали туристсько-краєзнавчі маршрути та екскурсії.
Учасники конференції розповідали про роботу своїх пошукових загонів цікаві знахідки, дослідження, відкриття, ділилися планами на майбутнє .
Але слід зауважити, що певна частина робіт представлених на розгляд членів журі не відповідала вимогам. Титульні листи оформлені не правильно, в деяких навіть не вказано назву школи, експедицію по якій працював експедиційний загін, склад експедиційного загону, назву секції, керівника експедиційного загону (Жденіївська ЗОШ І-ІІІст., Підполозянська , Кичірнянська, Тишівська, Абранська ЗОШ І-ІІст.). Не витримано вимог щодо текстового матеріалу – частину робіт надруковано різними шрифтами ( Верб’язька, Канорська, Буковецька ЗОШ І-ІІст.), написано від руки ( Біласовицька ЗОШ І-ІІ ст,(опис-нарис); майже у всіх роботах відсутні фотографії відповідних розмірів (13Х18). Частина поданих робіт не відповідала вибраній секції та експедиції
( Жденіївська ЗОШ І-ІІІ ст «З попелу забуття», Завадська ЗОШ І-ІІст. «Мальовнича Україна», Біласовицька ЗОШ І-ІІ ст. «Скривджена земля», Нижньоворітська школа-інтернат –«Нарис-опис») .
Прослухавши захист робіт юних пошуковців, врахувавши участь експедиційних загонів та пошукових груп у практичній та дослідницькій роботі районне журі підвело підсумки.
На підставі висновків журі грамотами відділу освіти Воловецької РДА нагороджено переможців районного етапу Всеукраїнської туристсько - краєзнавчої експедиції “Краса і біль України”
за напрямком “Мальовнича Україна”
- За перше місце пошуковий загін «Юні краєзнавці» Нижньоворітської школи – інтернат ( доповідач Рябінчак Марія)за роботу «Гора високий камінь – пам’ятка природи Закарпаття», керівник Халус В.Ю.
- За друге місце пошуковий загін «Пролісок» Скотарської ЗОШ І-ІІ ст. (доповідач Шекмар Алла) за роботу «Селу Скотарському до лиця його околиця», керівник Ковчар Г.І.
- За третє місце дослідницький загін «Паросток» Гукливської ЗОШ І-ІІ ст.(доповідач Ціник Ірина) за роботу «Рослинний і тваринний світ у легендах нашого краю», керівник Іваниш А.М.
За напрямком «Скривджена земля»
- За перше місце Ковчар Оксану, ученицю 8 класу Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст. за роботу«Екологічне дослідження забруднення оточуючого середовища селища Воловець».
- За друге місце Владимир Любов , ученицю 9 класу Завадської ЗОШ І-ІІ ст. за роботу «Несприятливі погодні явища га території села Завадка», керівник Голінка К.І.
- За третє місце Попелич Наталію , ученицю Буковецької ЗОШ І-ІІ ст. за роботу «Збережімо красу рідної природи».
За напрямком «Свята спадщина»
- За перше місце експедиційний загін Верхньоворітської ЗОШ І-ІІІ ст. (доповідач Козик Мар’яна) за роботу «Весільний обряд села Верхні Ворота», керівник Козик Г.А.
- За друге місце Губинець Вікторію, ученицю 6 класу Біласовицької ЗОШ І-ІІ ст. за роботу «Пісне наша – доле наша», керівник Губинець С.Є.
- За третє місце Халус Тетяну, ученицю 9 класу Тишівської ЗОШ І-ІІ ст. за роботу «Видатні люди села Тишово», керівник Баблюк Н.І.
За напрямком «З попелу забуття»
- За перше місце загін «Волонтер» Нижньоворітської ЗОШ І-ІІІ ст. за роботу «Бунт кріпаків графа Шенборна», керівник Погорляк Г.О.
- За друге місце Ференц Тамару, ученицю 10 класу Нижньоворітської школи – інтернату за роботу «Одна історія із життя села Нижні Ворота», керівник Халус В.Ю.
- За третє місце експедиційний загін Жденіївської ЗОШ І-ІІІ ст. за роботу «Реабілітовані історією: репресії наших земляків у 30-40 роки ХХ ст».
По Всеукраїнській історико-географічній експедиції “Історія міст і сіл»”нагороджено грамотами таких учнів:
За напрямком «Нарис –опис»
- За перше місце пошуковий загін «Пролісок» Скотарської ЗОШ І-ІІ ст.(доповідач Тальвар Аліна) за роботу «Короткий нарис села Скотарське», керівник Беца С.І.
- За друге місце пошуковий загін Нижньоворітської ЗОШ І-ІІІ ст.( доповідач Григаш Наталія» за роботу «Верховинський край та село Нижні Верецькі в складі Чехословаччини», керівник Погорляк Г.О.
- За третє місце пошуковй загін Лазівської ЗОШ І-ІІ ст. (доповідач Пищальник Іннеса) за роботу «Село моє, на світі ти єдине», керівник Гафинець Л.Ф.
За напрямком «Туристсько-краєзнавчий маршрут або екскурсія»
- За перше місце Полянчич Тетяну , ученицю 10 класу Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст. за роботу «По Воловецькій Верховині», керівники Шумська О.І., Грига С.В.
- За друге місце Росол Марію, ученицю 5 класу Біласовицької ЗОШ І-ІІст. За роботу «Туристсько-краєзнавча екскурсія Біласовиця – Пікуй», керівник Росол Л.М.
Журі також відзначило хорошу підготовку експедиційних загонів до участі у Всеукраїнських експедиціях і висловило подяку їх керівникам :
Голінка Катерина Іванівна – Завадська ЗОШ І-ІІ ст.
Козик Ганні Андріївні – В.Ворітська ЗОШ 1-111 ст.
Беці Світлані Іванівні – Скотарська ЗОШ І-ІІ ст.
Ковчар Ганні Іванівні - Скотарська ЗОШ 1-11 ст.
Погорляк Ганні Олексіївні – Н.Ворітська ЗОШ І-ІІІ ст..
Роботи переможців відправлено для участі у обласному огляді – конкурсі в м.Ужгород.

вторник, 19 февраля 2008 г.

ІІ етап Всеукраїнського конкурсу - захисту робіт учнів - членів МАН у Закарпатті

15 -16 лютого в обласному центрі м. Ужгороді проходив ІІ етап Всеукраїнського конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України у 2007-2008 н.р. з відділення філології та мистецтвознавства.
Від Воловецької філії Закарпатського територіального відділення МАН України взяли участь переможці першого етапу – Жогно Аліна , учениця 10 класу Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст..з науково- дослідницькою роботою «Фразеологізми в оповіданнях Луки Дем’яна та їх характерні особливості», Шутка Ірина, учениця 10 класу Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст. з творчою роботою «Веселковий дивокрай», в якій представила свої власні поетичні доробки, Свідерок Юлія, учениця 9 класу Воловецької ЗОШ І-ІІІ ст.. з роботою «Особливості авторської позиції у романі Пантелеймона Куліша «Чорна рада».
Конкурс проходив у декілька етапів. З 26 січня по1 лютого проводився заочний тур, в роботі якого взяли участь співробітники Ужгородського національного університету, знані вчені краю.
Високоповажне журі високо оцінило наукову , дослідницьку та творчу роботу наших вихованок і за підсумками конкурсу Жогно Аліна нагороджена Дипломом ІІ ступеня , а Шутка Ірина та Свідерок Юлія – Дипломами ІІІ ступеня. Отже, всі наші учасниці стали призерами ІІ етапу конкурсу – захисту науково- дослідницьких робіт у відділенні філології та мистецтвознавства..
Окрема подяка керівнику гуртка МАН, який плідно працює при Воловецькій ЗОШ І-ІІІ ст.. – ПЕТРЕНКО ЛЮДМИЛІ ІВАНІВНІ.
Вітаємо переможців і бажаємо їм подальших успіхів у науково- дослідницькій та творчій роботі!!!!!

На фото :Юлія Свідерок , керівник гуртка МАН Людмила Іванівна Петренко, Ірина Шутка, Аліна Жогно

пятница, 25 января 2008 г.

Облік і опис музейних предметів



На допомогу керівнику шкільного музею:

Облік і опис музейних предметів
 

ІНВЕНТАРНА КНИГА

Основою діяльності кожного музею є фонди, які поділяються на матеріали основного та науково-допоміжного фондів.

До складу основного фонду входять оригінальні пам’ятки природи, матеріальної та духовної культури, предмети народної творчості і побуту, предмети і документи, що характеризують історичне минуле, сучасне будівництво, досягнення науки, культури і техніки, меморіальні речі і твори образотворчого мистецтва.

Відповідальний за фондову роботу облікує предмети основного фонду в інвентарній книзі.

Інвентарна книга повинна бути прошнурована, пронумерована, завірена печаткою і підписом директора закладу, при якому створено і діє музей.

Заповнюйте інвентарну книгу за таким зразком:

У графі "Шифр і № по порядку” запишіть : шифр – скорочене найменування музею і номер предмету (наприклад, ГРІМ-1, ГРІМ-2 – Глибоцький районний історичний музей).

У графі "Дата запису, прізвище, ініціали особи, що проводила запис” фіксуються число, місяць, і рік реєстрації предмета в книзі, записуються прізвище та ініціали особи, що проводила запис.

У графі "Назва та розгорнутий опис (легенда) предметів” записується назва предметів. Якщо у предмета є місцева, діалектна назва, то спочатку записується місцева, а потім загальновживана. Найменування предмета починається з предметного слова (наприклад, ложка дерев’яна, грамота почесна). Далі подається опис лицьової і зворотної сторін, написи тощо. Тут же вказується місце походження і призначення предмета.

Опис конкретних фотографій починається з ініціалів та прізвища сфотографованого, іноді звання, вказуються роки народження і смерті, далі дається стисла характеристика діяльності, вказуються місце і дата зйомки, типові ознаки, зображення чорно-біле чи кольорове.

Опис сюжетних фотографій починають з найменування сюжету.

На груповій фотографії необхідно перерахувати зображених зліва направо, вказати прізвище, ім’я та по батькові, ряд.

Опис книг починається з найменування автора, назви книги, вказується кількість аркушів, видавництво, рік, дарчі надписи.

При описі художніх пам’яток спочатку подається прізвище автора, потім назва твору, описується його сюжет, датування. Якщо автор невідомий, то запис починається зі слів – "Невідомий автор”, "Автор невідомий”.

У графі "Матеріал та техніка виготовлення” вказується вид матеріалу, з якого виготовлений предмет (наприклад, папір, кераміка, дерево, метал).

У графі "Розмір” для плоских предметів спочатку вказується довжина по вертикалі, а потім по горизонталі; для круглих – діаметр.

У графі "Стан збереження речі” при відсутності дефектів пишеться "в доброму збереженні”; при наявності дефектів вказується характер, місце і розмір пошкоджень (наприклад, відірваний правий кут, лівий кут покритий іржею, текст вицвів).

У графі "Час, джерело і спосіб надходження” вказується час, коли матеріал було одержано, місце, де він був знайдений. Якщо матеріал отримано від приват­ної особи, записується її прізвище, ім’я, по батькові, місце роботи, її адресу.

ОБЛІК ПРЕДМЕТІВ НАУКОВО-ДОПОМІЖНОГО ФОНДУ

До складу науково-допоміжного фонду входять матеріали, які виготовляють для потреб експозиції: карти, схеми, плани, діаграми, відтворення оригінальних предметів, які виконуються в різній техніці (муляжі, копії, репродукції).

Призначення зазначених матеріалів – надання додаткових відомостей про експонати, або зосередження уваги на цікавих подіях, пов’язаних з ними. Ці матеріали заносяться в книгу обліку предметів науково-допоміжного фонду, яка виготовляється на місці. В ній повинні бути такі графи: 1 - № п/п; 2 – Дата запису; 3 – Назва і короткий опис предметів; 4 – Кількість; 5 – Звідки одержаний (посилання на документ); 6 – Куди переданий, підпис того, хто прийняв.

Предмети  науково-допоміжного фонду (НДФ) обліковуються в книгу за таким зразком:

          ГРІМ-1                ГРІМ-1

            НДФ                    НДФ                  і т.д.

ОПИС МУЗЕЙНИХ ПРЕДМЕТІВ

Найменування і опис експонату слід починати з предметного слова (наприклад, "куріпка сіра”), а далі, в разі потреби, подається видове визначення.

Опис документальних матеріалів починається з назви самого документа, якщо він не має визначеного автора. Якщо ж автор або складач відомий, на перше місце ставиться його прізвище.

Опис творів живопису, графіки, скульптури починається з прізвища, імені та по батькові автора художнього твору, вказуючи роки його життя. Якщо автор невідомий, запис починається із слів "Невідомий автор”. Далі подається назва твору і опис сюжету.

Опис фотовідбитків і негативів, що відображають події, виробничі процеси, місцевість, різні предмети, починається з найменування сюжету, а фотопортретів – з прізвища, імені, по батькові особи, яка сфотографована. В описі подаються типові ознаки портрета (голова, погруддя, поясний, на зріст).

Якщо фото групове, спочатку подається загальна назва групи, потім – прізвище кожної особи. Опис фотографій, негативів передбачає зазначення часу і місця фотозйомки, прізвища того, хто фотографував.

Описуючи книжки, альбоми, зошити, слід вказувати кількість аркушів. Під час опису музейного предмета треба викласти його попередню історію, призначення та спосіб використання.

У книзі надходжень слід також зазначити, хто знайшов або подарував предмет, дати назву пошукової групи, експедиції учнів, установи або прізвище, ім’я, по батькові та адресу людини, яка передала річ, номер акта прийому-здачі.

Описуючи геологічні, палеонтологічні, ботанічні, археологічні та історичні музейні предмети і колекції, зібрані під час походів, потрібно зазначити назву місцевості, де вони знайдені, обставини, за яких були виявлені. Якщо музейний предмет купований, слід зазначити його вартість.

Заповнюються також і додаткові відомості про експонати, здобуті вже після їх запису до інвентарної книги. Це може бути нове, наукове визначення предмета, уточнені дані про нього. Крім того, робляться позначення про передачу експоната до державного музею, про вилучення з фонду музею на підставі висновку експерта про відсутність наукової, музейної цінності або в разі знищення експоната. Інвентарний номер такого музейного експоната іншим предметам не присвоюється.

КОЛЕКЦІЙНИЙ ОПИС

В інвентарній книзі фіксуються поточні надходження, а матеріали, здобуті під час експедиції, реєструються на місці збирання в колекційному описі, який є складовою частиною інвентарної книги і має таку саму форму, порядок заповнення.

В інвентарній книзі колекційний опис реєструється під одним номером ще до початку збирання музейних предметів. Цей номер стає загальним інвентарним номером зібраної потім колекції, всі ж предмети колекції мають ще порядкові номери.

Номер колекційного опису надається експедиційному щоденнику, в якому вміщено опис маршруту, спостережень, зроблених під час походу, записи місцевих легенд і розповідей, бесід, схем та плани місцевості.

Колекційний опис і щоденник ведуться в окремих зошитах з твердою обкладинкою та пронумерованими сторінками. На першій сторінці слід подати такі дані:

          
Інвентарний номер ________________

Колекційний опис

Експедиція, пошукова група:

_______________________________________________

Місце роботи (область, район, обстежені пункти або пункти збирання матеріалів): __________________________________

_______________________________________________

Почато _____________________

Закінчено ________________

Кількість описаних предметів ___________________

Відповідальний за проведення __________________

Якщо матеріал збирає кілька пошукових груп, які працюють над різними темами, кожна з них складає свій колекційний опис.

Одночасно з реєстрацією в колекційному описі знахідки шифруються у такий спосіб, як це робиться при їх внесенні до інвентарної книги.

Якщо ж у польових умовах нема можливості ставити інвентарний номер на предмет, робиться невелика етикетка, яка зберігається з предметом в одному конверті, коробці. На ній зазначається назва експедиції, пошукової групи, назва предмета, інвентарний номер, дата, прізвище того, хто робив цей запис.

Під час дальшої наукової обробки матеріалів в умовах музею на предметах ставляться інвентарні номери, а етикетки знищуються.

МАРКУВАННЯ МУЗЕЙНИХ ЕКСПОНАТІВ

Інвентарний номер присвоюється кожному музейному предмету основного фонду. Під одним номером записуються музейні предмети, що складаються з кількох частин, але кожна з них нумерується окремою літерою (наприклад: чашка з блюдцем: чашка – 6-а, блюдце 6-б).

Під час наукової обробки матеріалів в умовах музею на предметах ставляться інвентарні номери, тобто проводять маркування музейних експонатів.

На матеріали з паперовою основою (фото) номер і шифр наноситься на звороті в лівому нижньому кутку простим олівцем.

На предмети з тканини нашивається бирка з матерії, на якій шифр наноситься тушшю.

Великі речі, як меблі, скульптура шифруються в нижньому лівому кутку тильної сторони або на піддоні.

Посуд шифрується на піддоні.

На книжках і брошурах шифр ставиться в лівому нижньому кутку 4-ї сторінки обкладинки, в лівому нижньому кутку 17-ї сторінки, в лівому нижньому кутку останньої сторінки.

Монети, медалі, ордени, фотонегативи шифруються на їх упаковці.

Для предметів маленьких розмірів (намисто, перстень тощо) номер пишеть­ся на картонній бирці, яка тоненьким шнурком прикріплюється до предмета.

Предмети, які можуть зберігатися тільки в посудинах (рідини, зразки насіння або ґрунту), шифруються на зворотній стороні дна посудини.

На металеві предмети (спис, шабля тощо) шифр наноситься білою фарбою з тильної сторони.

Лист зберігається в конверті з номером і шифром на зворотній стороні. На листі ж з зворотної сторони в лівому нижньому кутку ставиться шифр. Якщо цей кут заповнений записом, то ставлять в правому кутку.

На газеті шифр ставиться на останній сторінці внизу.

На платівці шифр ставиться на паперовій основі.

Писанка шифрується з тильної сторони невеликим шрифтом (туш).

На касеті (магнітофонній, відео) приклеюється етикетка з написом шифру, а на паперовій основі футляру ставиться шифр (тушшю).


Під час проведення маркування предметів потрібно слідкувати, щоб клей чи фарба не пошкодили музейний експонат.