среда, 7 марта 2012 г.

НАУКОВИЙ ОПИС МУЗЕЙНИХ ПРЕДМЕТІВ. ЗРАЗКИ ОПИСУ



На допомогу керівнику шкільного музею:
НАУКОВИЙ ОПИС МУЗЕЙНИХ ПРЕДМЕТІВ. ЗРАЗКИ ОПИСУ

1. ФОТОПОРТРЕТ.

1. Назва (портрет).

2. Прізвище, ім’я, по батькові (або ініціали).

3. Вид заняття, посада на період фотографування. Зв’язок особи з місцевим краєм (Перший комісар фінансів в м. … в … р.; командир загону по боротьбі з бандитизмом в .......  повіті … рр.).

4. Характерні особливості портрету: голова; в ріст; поясний; погрудний; в профіль; три чверті; вліво; вправо (знімок погрудний, три чверті, вправо, знімок поясний, в профіль вправо).

5. Особливі ознаки портрету; особливості костюма, зачіски, положення і т.д. (в темному пальто з шалевим коміром, без головного убору, зачіска гладка, сидить у кріслі). Оточуюче середовище (фон).

6. Оформлення портрету (без паспорту, в рамці).

7. Місце і час фотографування.

8. Написи, підписи (відтворити, вказати місце розташування).

2. ФОТОПОРТРЕТ ГРУПОВИЙ.

1. Назва (портрет).

2. Коротка назва зображеного, зв’язок з місцевим краєм (група членів загону … залізничного вузла).

3. Обставини моменту зйомок, якщо це відомо.

4. Місце та час, з яким пов’язана подія.

5. Перелік прізвищ та ініціалів всіх відомих осіб: вказати місце їх знаходження на фотографії (зліва направо).

6. Короткий опис зображених обставин (на фоні будинку … залізничного вокзалу або біля тепловозу і т.п.).

7. Особливі ознаки портрету та його оформлення (другий справа – в одязі залізничника; фотографія на паспорту).

8. Місце і час зйомки.

9. Написи, підписи.


3. ФОТОГРАФІЯ.

1. Назва (фотографія).

2. Коротка назва зображеного (сюжету), зв’язок з місцевим краєм (святкування роковин, історичні події в м. …, зустріч …). Прізвище, ім’я, по батькові (на вокзалі в м. …).

3. Дата події (в … р., вересні … р.).

4. Короткий опис зображеного та оточуючого середовища (на знімку: площа міста, заповнена учасниками свята. На передньому плані легкова машина з трьома невідомими чоловіками в пальто і головних уборах; (прізвище, ім’я та по батькові) стоїть біля вагону поїзда, в оточенні групи зустрічаючих).

5. Особливі ознаки знімку в його оформленні (на крилі легкової машини – зірка; в лівій руці одного із зустрічаючих - портфель).

6. Написи, підписи.

4. СКУЛЬПТУРА.

1. Назва (статуетка).

2. Назва власна ("футболіст”).

3. Прізвище, ім’я, по батькові, ініціали автора.

4. Коротка характеристика, розмір зображеного: положення голови, поза, особливості костюма (юнак в спортивному костюмі, в фас, в правій руці – футбольний м’яч).

5. Наявність оточуючих предметів (внизу справа – футбольні ворота).

6. Форма і особливості п’єдесталу (овальний, невисокий).

7. Особливі ознаки (написи, підписи і т.д.).

8. Дата життя скульптора, зв’язок з місцевим краєм.

5. ПРАПОР.

1. Назва (прапор).

2. Назва (перехідний).

3. Форма полотнища (прямокутне, двостороннє).

4. Короткий опис зображеного, текст написів (на лицьовій стороні зверху зліва … По краях …, на зворотній стороні …).

5. Наявність прикрас, декоративних деталей (по
нижньому краю полотнища – сіра бахрома).

6. Форма держала (кругле).

7. Особливі ознаки (написи, підписи і т.д.)

6. ПАСПОРТ.

1. Назва (паспорт) та № …

2. На чиє ім’я виданий (прізвище, ім’я, по батькові).

3. Точна дата і рік народження.

4. Точна та повна назва установи, яка видала документ.

5. На який строк виданий.

6. Кількість аркушів.

7. Особливі ознаки (в дерматиновій палітурці червоного кольору з гербом).

8. Зв’язок власника з місцевим краєм.


7. ПОВ’ЯЗКА.

1. Назва (пов’язка).

2. Призначення (нарукавна).

3. Форма (прямокутна).

4. Зображення, текст напису ("Черговий по КПП”).

5. Наявність особливих ознак.

6. Належність, зв’язок з місцевим краєм (пов’язка … в …р.).

8. ПАЛЬТО

1. Назва (пальто).

2. Призначення (чоловіче, жіноче).

3. Форма крою (англійська).

4. Застібка (на 3-х ґудзиках з прорізними петлями).

5. Наявність прикрас.

6. Наявність підкладки.

7. Належність, зв’язок з місцевим краєм (належало губернатору (прізвище, ім’я, по батькові) в … році).

9. ПЛАТТЯ

1. Назва (плаття).

2. Призначення (жіноче).

3. Форма крою (пряме з поясом і кишенями. Рукави довгі, комір високий. Застібка ззаду на 5-ти дрібних ґудзиках).

4. Наявність прикрас (на комірі, на поясі і кишенях вишивка прямою гладдю).

5. Належність, зв’язок з місцевим краєм.

10. КАШКЕТ (КАРТУЗ)

1. Назва (кашкет військовий, цивільний).

2. Форма крою.

3. Наявність підкладки (без підкладки).

4. Особливі ознаки (нижній край ремінця світлішого кольору).

5. Належність, зв’язок з місцевим краєм.

11. ТЕЛЕГРАМА

1. Назва (телеграма, телеграма вітальна, термінова).

2. Номер та точна дата.

3. Від кого поступила (залізничників в м. …).

4. Кому адресована (командуванню Південного фронту).

5. Короткий зміст, зв’язок з місцевим краєм (привітання з бойовими успіхами).

6. Особливі ознаки.

12. СТІЛЕЦЬ, КРІСЛО

1. Назва (крісло).

2. Призначення (кабінетне).

3. Форма основних конструктивних частин: сидіння, царги, спинки, ніжок (сті­лець прямокутний, з високою спинкою і м’яким сидінням, виточеними ніж­ка­ми, крісло прямокутне з овальною спинкою, невисокими виточеними ніжками).

4. Наявність прикрас (спинка різьблена, спинка і сидіння обтягнуті тканиною, прикріпленою мідними цвяхами).

5. Особливі ознаки (наявність підписів, дат та ін.).

6. Наявність, зв’язок предмета з місцевим краєм.

13. СТІЛ

1. Назва (стіл).

2. Призначення (письмовий).

3. Форма стола і основних конструктивних частин: верхньої дошки, ніжок, тумб, ящиків (прямокутний з двома закритими тумбами; невисокими виточеними ніжками).

4. Кількість ніжок, ящиків, тумб (чотири ніжки, шість ящиків в тумбах).

5. Наявність прикрас, декоративних деталей (в верхній частині ящиків прямокутні металеві накладки, ручки ящиків металеві, фігурні).

6. Особливі ознаки (наявність підписів, дат).

7. Кому належить, зв’язок особи з місцевим краєм (з кабінетного гарнітуру кінця ХІХ ст.; робочого кабінету першого голови колгоспу … (прізвище, ім’я, по батькові)).

14. ЗВІТ, ДОПОВІДНА ЗАПИСКА

1. Назва (звіт, доповідна записка).

2. Посада, прізвище, ініціали автора звіту, доповідної записки або точна і повна назва закладу, організації, зв’язок з місцевим краєм.

3. Точна та  повна назва закладу і посада, прізвище, ініціали особи, якому адресований документ (...уповноваженому по...).

4. Короткий зміст (про закупку хліба та …).

5. Особливі ознаки (на аркуші білого паперу з вертикальною червоною смугою, в лівому верхньому кутку – вх. № 35).

6. Кількість аркушів.

15. ПЛАКАТ.

1. Назва (плакат).

2. Назва плакату по тексту чи лозунгу ("Ты записался добровольцем?”).

3. Назва серії.

4. Прізвище, ім’я, по батькові художника, який написав плакат, автор тексту.

5. Короткий опис зображеного (на передньому плані (прізвище, ім’я, по батькові) делегат).

6. Дати життя художника, автора тексту, зв’язок з місцевим краєм.



вторник, 6 марта 2012 г.

Семінар – практикум координаторів музейної справи загальноосвітніх шкіл Воловецького району у Верхньоворітській ЗОШ І-ІІІ ст.



6 березня на базі Верхньоворітської ЗОШ І-ІІІ ст., у краєзнавчому музеї відбувся семінар – практикум координаторів роботи шкільних музеїв Воловецького району.

На семінарі були присутні керівники шкільних музеїв із Лазівської, Підполозянської, Абранської, Тишівської ЗОШ І-ІІст, Н.Ворітської, Воловецької, В.Ворітської ЗОШ І-ІІІ ст..
Програмою семінару – практикуму було передбачено розгляд таких питань як: нормативно-правове забезпечення діяльності музеїв закладів освіти, етапи створення музейної експозиції, особливості збереження музейних предметів, екскурсійна робота та інші. Відкрила семінар методист Воловецького Центру позашкільної роботи і дитячої творчості Марія Рудейчук. Вона відзначила, що у школах району, зокрема у Н.Ворітській, В.Ворітській ЗОШ І-ІІІ ст.. добре поставлена краєзнавча робота, а звідси кращі успішність і дисципліна, менше правопорушень, краща інформованість про рідний край. Учні цих шкіл є переможцями багатьох конкурсів, фестивалів, проектів, Всеукраїнських експедицій таких як «Історія міст і сіл», « Краса і біль України», «Україна вишивана», «Пізнай свою країну».
Керівники музеїв ділилися досвідом організації пошукової роботи та використання матеріалів в написанні науково-дослідницьких робіт та звітів краєзнавчих експедицій, досвідом збору експонатів, розробки експозицій та екскурсій .
У рамках семінару присутні побували на екскурсії в краєзнавчому музеї Верхньоворітської ЗОШ, яку успішно провели учасника гуртка музейної справи, активісти музею Мар»яна Дзямко, Ірина Деркач та Ольга Довгінка.
Організатором музею, наставником і керівником є педагог-організатор Ганна Андріївна Козик. Допомагають їй заступник директора Оксана Ярославівна Сличко, вчитель Наталія Юріївна Голянич та інші педагогічні працівники.
Краєзнавчі музеї при загальноосвітніх навчальних закладах Воловецького району сприяють залученню дітей та учнівської молоді до вивчення і збереження історико-культурної спадщини нашого верховинського краю, формуванню освіченої розвиненої особистості та сприяють вихованню у неї патріотизму, любові до Батьківщини, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу.

ПРОГРАМА

семінару – практикуму для координаторів музейної справи  у загальноосвітніх школах Воловецького  району

В. Ворітська  ЗОШ І-ІІІ ст.,  6 березня 2012 р.

10.00 -  Заїзд та реєстрація учасників семінару  -  Рудейчук Марія Михайлівна , методист ЦПРДТ

10.10-10.15 -  Відкриття семінару – практикуму-    Соловій Валентина Михайлівна , завідуюча РМК відділу освіти

10.15-10.45  - Нормативно-правове забезпечення діяльності музеїв закладів освіти. Положення про музей при закладі  освіти. Паспорт музею.- Соловій Валентина Михайлівна, завідуюча РМК відділу освіти      

10.45 -11.10 - Керівництво роботою музею. Планування роботи. Музейна рада. - Рудейчук Марія Михайлівна, методист ЦПРДТ
11.10-11.30  Етапи створення музейної експозиції. збереження музейних предметів. - Тидір Тетяна Василівна, директор ЦПРДТ

11.30-12.00 - Створення музею та оформлення документації. - Рудейчук Марія Михайлівна,методист ЦПРДТ

12.00-12.45  Екскурсія до краєзнавчого музею та картинної галереї В.Ворітської ЗОШ І-ІІІ  ст..- Керівник музею Козик Ганна Андріївна

12.45.13.15-  Розповідь про відомих людей  села. Поетеса Софія Малильо. - Керівник музею Козик Ганна Андріївна

13.15-13.30 -  Ознайомлення з проектом.  Вироблення та прийняття методичних рекомендацій - Соловій Валентина Михайлівна , завідуюча РМК відділу освіти

13.30-13.45 -  Підсумки роботи семінару.

13.45  -   Від'їзд учасників семінару

Методичні рекомендації

семінару – практикуму для координаторів музейної справи

1. Координаторам музейної справи закладів освіти:

1.1. вивчити нормативно-правову базу функціонування музеїв при навчальному закладі. До 18.04.2012;

1.2. створити навчально-методичну базу для розвитку музею (музейного комплексу) закладу освіти, використовуючи надані матеріали на флеш-носіях під час семінару. До 1.05.2011;

1.3. підготувати річний план роботи шкільного музею (комплексу), передбачивши поповнення експозиційної частини, проведення заходів, дослідно-експериментальної роботи, підготовки публікаційних матеріалів. Плани роботи подати на електронних та паперових носіях до Воловецького ЦПРДТ . До 15.05.2012;

1.4. створити раду шкільного музею, до складу включити представників учнівського самоврядування, громадськості, меценатів. Дані передати в Воловецького ЦПРДТ. До 18.05.2012;

1.5. Дооформити паспорти шкільних музеїв, необхідну документацію для проведення реєстрації. До 20.10.2012.

1.6.Згідно проекту «Шкільні музеї Воловеччини в інформаційному просторі»  подати розгорнуті експозиції музеїв для викладу  на сайті «Шкільні музеї Воловецького району» До 1.06.2012

2. Керівникам навчальних закладів:

2.1. організувати роботу шкільного музею (комплексу), визначити перспективи розвитку музейної справи в закладі освіти, здійснювати мотивацію педагогічного та учнівського колективів до роботи з даного напряму.


четверг, 1 марта 2012 г.

КОМАНДА РАЛУВ "ЄВРОПА+" - ПЕРЕМОЖЕЦЬ ОБЛАСНОГО КОНКУРСУ КОМАНД ЛІДЕРІВ УЧНІВСЬКОГО ВРЯДУВАННЯ ЗАКАРПАТТЯ



Обласний конкурс на кращу команду лідерів учнівського врядування Закарпаття


Обласний конкурс на кращу команду лідерів учнівського врядування Закарпаття
01.03.2012, 23:40
1 березня у Закарпатському обласному палаці дитячої та юнацької творчості «ПАДІЮН» пройшов  обласний конкурс на кращу команду лідерів учнівського врядування.
Обласний конкурс команд лідерів учнівського врядування проводився з метою сприяння розвитку учнівського врядування як активної форми громадського виховання, виявлення, оцінки та поширення успішного досвіду роботи лідерів учнівського врядування, стимулювання діяльності юних лідерів, їх підтримки та заохочення.
Організаторами конкурсу є управління освіти і науки Закарпатської облдержадміністрації та Закарпатський обласний палац дитячої та юнацької творчості „ПАДІЮН”.
До участі у конкурсі долучилися команди з кожного району області та міста обласного значення, всього зареєстровано - 18 команд.
  Програмою  конкурсу було  передбачено  участь кожної команди у всіх його етапах, а це - „Візитка команди” ( команда повинна представити себе та учнівське врядування свого району -символіку, пісню, короткі відомості про кожного члена команди) та „Наша організація”. На цьому етапі  команда повинна була показати  презентацію  діяльності районного (міського) органу учнівського врядування у вигляді слайд-шоу.  Крім вказаних етапів командами районів  була розгорнута виставка, що наочно ілюструвала  діяльність районних (міських) органів учнівського врядування.
 Перше місце  у конкурсі  виборола команда  районної асоціації лідерів учнівського врядування Воловеччини  «Європа+», координатором якої  є Воловецький районний  Центр позашкільної роботи  і дитячої творчості.

среда, 22 февраля 2012 г.

Семінар педагогів-організаторів




22 лютого 2012 року Центрі позашкільної роботи і дитячої творчості  відбувся семінар - практикум педагогів- організаторів загальноосвітніх шкіл району на  тему : «Роль і місце шкільної преси в системі виховної роботи школи»
Мета семінару : поширення досвіду роботи  педагогів-організаторів з питаннь організації роботи шкільної преси.
Завдання: 
-      підвищення педагогічної майстерності педагогів –організаторів для у підготовці  шкільної багатотиражки.
-      Ознайомитися з досвідом роботи шкільної преси скотарської ЗОШ І-ІІ ст.
Були роpглянуті такі питаня як   
"  Шкільна багатотиражна газета: педагогічні дослідження". (Цап Г.В., педагог-організатор Жденіївської ЗОШ І-ІІІ ст.)
 "Створення  шкільної  газети".    (  Ковчар Г.І , педагог-організатор Скотарської ЗОШ І-ІІ ст..)
 "Шкільна газета: проект створення, положення,конкурси..."(Рудейчук М.М., методист ЦПРДТ).
Учасники семынару відвідали виставку листівок, присвячену Дню святого Валентина. 




понедельник, 20 февраля 2012 г.

Інформація про районну асоціацію лідерів учнівського врядування Воловецького району "Європа+"



Інформація про районну асоціацію лідерів учнівського врядування
 Воловецького району "Європа+"
Районна асоціація лідерів учнівського самоврядування "Європа +" (РАЛУВ) (раніше рада старшокласників) – орган учнівського самоврядування Воловецького  району, який було засновано у 2007  році.  Районна асоціація лідерів учнівського врядування (РАЛУВ "Європа+") (раніше рада старшокласників) – орган учнівського самоврядування Воловецького  району, який було засновано у 2007  році.  
Головною метою діяльності РАЛУВ "Європа+" є розвиток духовності, соціальної  активності учнів, виховання в них почуття власноЇ гідності, надання Їм можливості виявити себе у громадській діяльності, захист Їх прав та інтересів. Крім цього, лідери Асоціації – велика дружна родина, в якій кожен може розраховувати на розуміння, підтримку, допомогу і довіру.
Керує  асоціацію  рада, яку очолює президент. 
Основними завданнями РАЛУВ "Європа+"є:
1. Стимулювання розвитку й реалізації лідерського потенціалу юнаків та дівчат у різних сферах їх життєдіяльності.
2. Навчання молодих лідерів: районна школа «Лідер».
4. Розвиток соціальної активності і життєвої компетентності особистості на основі таких соціальних умінь: готовність до участі в процесах державотворення, здатність визначити форми та способи своєї участі в житті суспільства, готовність взяти на себе відповідальність, здатність до самостійного життєвого вибору на основі гуманістичних цінностей.
 5. Розвиток в учнівської молоді правової культури, надання їй допомоги в оволодінні способами і методами реалізації своїх справ в державі і суспільстві.
 6. Започаткування та реалізація соціально значущих програм проектів для дітей та юнацтва.
7. Встановлення контактів з дитячими громадськими організаціями навчальних закладів регіону, розробка програм спільних дій.
РАЛУВ "Європа+"  має свій  статут,  свою символіку ( емблему, прапор, гімн).
Робота в Асоціації  здійснюється за різноманітними напрямками, які охоплюють всі сфери шкільного життя, вирішуючи щоденні проблеми учнів та відповідаючи на найболючіші питання колективів та шкільних органів учнівського самоврядування. По кожному напрямку у структурі Асоціації створено центри, які  проводять роботу по відповідних напрямках (Структура РАЛУС)
Члени РАЛУВ  "Європа+"– президенти шкільних рад самоврядування та їх заступники. Щирі, добрі, веселі, креативні, відкриті люди, які хочуть самореалізуватися і допомогти у самореалізації іншим, уміють мріяти і можуть втілити ці мрії у життя!
 Структура районної  асоціації  лідерів учнівського самоврядування "Європа+":
Рада асоціації: Президент, преший віце-президент, другий віце-президент,  Центр культури і дозвілля,  Центр освіти , Центр преси ,  інформації та моніторигну,соціально-правовий центр, центр спорту і здоров’я, центр розвитку асоціації,   центр волонтерства.