понедельник, 12 марта 2007 г.

Положення про районну конференцію Історія міст і сіл України

Положення
про районну науково - практичну конференцію
юних істориків – краєзнавців по Всеукраїнській
історико-географічній експедиції
“Історія міст і сіл”
Районна науково - практична конференція істориків – краєзнавців проводиться з метою удосконалення дослідницької та науково-пошукової роботи, виховання в учнівської молоді любові до рідного краю, шанобливого ставлення до його історії, духовної спадщини, бажання пізнавати і вивчати історико-культурні надбання нашого народу, природне довкілля. Ці знання допоможуть нашим сучасникам і наступним поколінням збагнути зміни, які відбуваються в країні, всебічно знати, хто ми є, чиї ми діти, яка наша минувшина, традиції, культура.
Історія населених пунктів – це історія нашої країни, історія українського народу. Ми маємо зберегти для прийдешніх поколінь пам’ять про них.
Мета і завдання конференції
залучення учнівської молоді до краєзнавчої та пошукової роботи, дослідження історії селищ і сіл нашого району;
набуття учнями поглиблених об’єктивних знань з історії рідного села, селища, про визначні місця, історичні події та видатних людей свого краю;
збір та систематизація краєзнавчих матеріалів до підготовки видання “Історія населених пунктів Воловецького району”;
розкриття туристичних та екскурсійних можливостей свого населеного пункту та нашого району;
привернення уваги державних установ, громадських організацій, широкого кола громадян до збереження та відродження історико-культурної спадщини українського народу;
Виявлення, пропаганда та поширення кращого досвіду науково – дослідницької ро­боти учнівської молоді через пресу, Інтернет.
Час і місце проведення
Районна наково-практична конференція проводиться 12 лютого 2007 року у приміщенні Центру позашкільної роботи та дитячої творчості смт. Воловець, Коротка,5. Заїзд та реєстрація учасників до 9.30 год.
Учасники конференції
У роботі конференції беруть участь учні загальноосвітніх шкіл, ЦПРДТ, технічного ліцею. До складу делегацій входять – ЗОШ І-ІІ ст. – 2 учні, ЗОШ І-ІІІ ст. – 4 учні, ЦПРДТ – 4 учні, технічного ліцею – 2 учні.
Зміст роботи конференції
На пленарному засіданні передбачаються виступи представників відділу освіти, відділу культури, туризму і рекреації, Центру позашкільної ро­боти та дитячої творчості, досвідчених педагогів – керівників експедиційних загонів, вчителів – географів, працівників районної бібліотеки для дорослих, народного історико-краєзнавчого музею.
Роботу по представленню і захисту науково-дослідницьких робіт буде організовано у 2 секціях :
“Нарис – опис” ( населеного пункту).
“Туристсько-краєзнавчий маршрут або екскурсія”.
Орієнтовними напрямами краєзнавчого пошуку можуть бути:
назва населеного пункту (сучасна) та її походження;
географічне місце знаходження;
виникнення населеного пункту, важливі суспільно-політичні віхи його історії в т.ч. дата і джерела першого письмового згадування;
формування культурного, просвітницького, освітнього та культово-релігійного середовища;
чинники матеріального виробництва: засоби і форми господарювання, наявність природно - рекреаційних ресурсів;
народні промисли як форма поєднання матеріальної культури, вжиткового мистецтва і виробництва;
визначні особистості, що народилися в цьому населеному пункті, їх внесок у розвиток населеного пункту, краю, України, світу;
значення і роль населеного пункту у формуванні етносоціальних процесів, адміністративної структури, особливостей економічного розвитку території, державотворчих процесів;
кількість дворів(для сіл та селищ), чисельність населення станом на ...
туристсько-рекреаційні можливості населеного пункту.
Учасники експедиції вивчають і описують історію села, селища відповідно до зазначених напрямів (усіх або частини).
Матеріали оформляються у вигляді нарису-опису з додатками.
У додатки можуть входити ілюстровані матеріали і фото(13х18 см.), копії архівних документів, плани і карти місцевості, схеми, малюнки, легенди тощо.
Окремо подаються розробки 1-5 денних туристсько-краєзнавчих маршрутів або екскурсій з додатками.
Підведення підсумків та нагородження
Підсумки будуть підводитись на основі висновків журі. Журі братиме до уваги об’єм та глибину експедиційних пошуків і наукових досліджень, якість та значимість ілюстративного матеріалу, а також враховуватиме охайність, грамотність, стиль робіт. Усі матеріали, які надійдуть до Центру позашкільної роботи та дитячої творчості залишаються у ЦПРДТ , що дасть можливість подальшого опрацювання їх з метою укладення видання “Історія населених пунктів Воловецького району”.
На підставі висновків журі кращі авторські колективи та автори нагороджуються дипломами, грамотами відділу освіти РДА та їх роботи будуть відправлені для участі у обласній науково-практичній конференції в м.Ужгород 17 лютого 2007 року.
Вимоги
до оформлення конкурсних матеріалів
Усі матеріали подаються українською мовою.
Матеріали подаються в друкованому вигляді та на електронних носіях (шрифт Times New Roman 14 pt, інтервал – 1,5)
На титульному листі вказати:
Зверху – область, район, школа
Нижче - назва експедиції та напрямок , за яким учні працювали (“Нарис – опис села”, “Туристсько-краєзнавчий маршрут або екскурсія”;
Посередині – назва роботи;
Внизу – рік.
Учасники експедиції готують такі матеріали:
1.Анкета (дані про авторську групу або автора: місто(село), район, область, навчальний заклад, клас(група), назва гуртка, прізвище, ім’я, по батькові кожного учасника і керівника групи, контактний телефон(при наявності), іншу додаткову інформацію про авторів.
ІІ. Матеріали на конкурс:
“Нарис – опис міста(села) ”, що включає розділи:
1)Анкета:
повна назва;
місце знаходження, адміністративне підпорядкування;
існуючий, вимираючий, зниклий.
2)Вступ(історія виникнення, заснування).
3)Сучасний стан.
4)Значні для міста (села) історичні події.
5)Видатні постаті міста(села).
6).Список використаної літератури та архівних документів.
Об’єм нарису-опису від 5 до 15 друкованих сторінок з додатками до 10 аркушів ілюстративних матеріалів (фотографії 13х18 см, копії архівних документів, малюнки, схеми, легенди тощо).
ІІ. Розроблений 1-5 денний туристсько-краєзнавчий маршрут або екскурсія складаються за схемою відповідно до методик написання подібних матеріалів. Робота повинна відображати туристсько-краєзнавчі, рекреаційні можливості як усього маршруту, так і його окремих об’єктів за схемою:
Вступна частина.
2).Довідкові дані про екскурсійний маршрут: тематика, перелік населених пунктів та екскурсійних об’єктів в них, на який вік учасників розрахований маршрут, сезонність, вид транспорту чи способу пересування, відстань.
схема маршруту.
довідкова інформація: режим роботи екскурсійних об’єктів, розклад руху транспорту, місця ночівель та біваків, закладів харчування тощо.
Об’єм до 10 сторінок друкованого тексту з додатками до 10 аркушів ілюстративних матеріалів (фотографії 13х18 см, копії архівних документів, малюнки, схеми, легенди тощо), список використаної літератури та інших джерел.
Орієнтовні критерії
оцінювання туристсько-краєзнавчих маршрутів
Відповідність щодо вимог оформлення титульного листа -10 б.
назва роботи - 5 б.
дані про виконавців (назва об’єднання учнів чи окремих виконавців і т.д.) – 5 б.
Вимоги до тексту роботи – 10 б.
5-15 друкованих сторінок згідно вказаного вище шрифта – 5 б.
Наявність електронного носія – 5 б.
Експедиційний пошук - 20 б.
- об’єм та глибина експедиційних досліджень – 10 б.
науковість – 10 б.
Відповідність методиці складання туристсько-краєзнавчого маршруту та повнота поданої інформації - 45 б.
- вступна частина – 10 б.
- довідкові дані про екскурсійний маршрут: тематика, перелік населених пунктів та екскурсійних об’єктів в них, на який вік учасників розрахований маршрут, сезонність, вид транспорту чи способу пересування, відстань - 10 б.
схема маршруту – 10 б.
Опис оглядово-пізнавальних об’єктів на маршруті - 10 б.
Довідкова інформація: режим роботи екскурсійних об’єктів, розклад руху транспорту, місця ночівель, біваків, закладів харчування – 5 б.
Додатковий матеріал -10 б.
- об’єм – дл 10 аркушів ( фото 13х18 , копії архівних документів, малюнки, схеми, легенди тощо) -5 б.
- якість ілюстративного матеріалу – 5 б.
Якість оформлення роботи – 15 б.
–стиль-5 б.
грамотність – 5 б.
охайність – 5 б.
Максимальна сума балів – 110
Орієнтовні критерії
оцінювання нарисів – описів
1. відповідність щодо вимог оформлення титульного листа - 10 б.
назва роботи - 5 б.
дані про виконавців (назва об’єднання учнів чи окремих виконавців і т.д.) – 5 б.
Вимоги до тексту роботи – 10 б.
5-15 друкованих сторінок згідно вказаного вище шрифта – 5 б.
Наявність електронного носія – 5 б.
Довідка про об’єкт – 35 б.
анкета(повна назва, місце знаходження, адмінпідпорядуквання, існуючий – 10 б.
Вступ – 10 б.
Сучасний стан населеного пункту – 5 б.
Значні історичні події населеного пункту – 5 б.
Видатні постаті населеного пункту-5 б.
Експедиційний пошук – 15 б.
- об’єм та глибина експедиційних досліджень – 10 б.
науковість – 5 б.
5. Додатковий матеріал -10 б.
- об”єм – дл 10 аркушів ( фото 13х18 , копії архівних документів, малюнки, схеми, легенди тощо) -5 б.
- якість ілюстративного матеріалу – 5 б.
6.Якість оформлення роботи – 15 б.
– стиль-5 б.
грамотність – 5 б.
охайність – 5 б.
Максимальна сума балів – 110
Список використаної літератури та архівних документів – 5 б.

Комментариев нет:

Отправить комментарий