вторник, 15 мая 2012 г.

ДЛЯ КЕРІВНИКІВ ГУРТКІВ «РОБОТА З БАТЬКАМИ»

МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ до семінару тренінгу
ДЛЯ КЕРІВНИКІВ ГУРТКІВ «РОБОТА З БАТЬКАМИ»
Вправи
на створення комфортної психологічної обстановки на занятті. «Нетрадиційне вітання»
Хід проведення:
Ведучий: Людина живе у світі стереотипів. І це зовсім непогано! Вони допомагають їй заощаджувати енергію для творчості й роздумів про сенс життя. Але вони й заважають, збіднюючи наше життя та стосунки з близькими людьми. Наприклад, як ви привітаєте один одного при зустрічі? Хто готовий розповісти й показати традиційні способи, прийоми, манеру вітання? Що ви при цьому відчуваєте? Напевно, не дуже багато емоцій, тому що ця справа звична – ви завжди так вітаєтеся. Тепер давайте спробуємо відчути нові емоції, а заразом і освоїти нетрадиційні вітання. Які? Ви можете самі придумати їх і показати всім. Хто хоче це зробити? Прошу. Для початку пропоную кілька варіантів вітання:
            1) долонями, але тільки тильною стороною;
            2) стопами ніг (внутрішньою частиною, тільки дуже легко, щоб не було боляче);
3) коліньми (внутрішньою частиною коліна лівої ноги злегка торкнутися коліна правої ноги партнера);
            4) плечима (праве плече легенько торкається лівого плеча партнера, а потім навпаки);
            5) чолами (але дуже обережно, щоб не ушкодити ні власної голови, ні тим більше голови партнера).
            Назвіть ваші варіанти. Ми готові їх спробувати.
Рефлексія.
Ведучий – поділіться своїми почуттями, які ви відчували під час виконання вправи.
ВПРАВА «Чарівне дзеркало».
(Всі учасники сідають у коло, закривають очі.)
Ведучий: Зараз ви будете передавати один одному скриньку. Там, на дні, ви побачите най унікальнішу й найнеповторнішу людину на землі.
            Посміхніться їй і передайте скриньку сусідові, а самі знову закрийте очі.
            Ведучий. Кожна людина – унікальна й неповторна. Тому ми повинні дбайливо, з любов’ю та повагою ставитися до себе й оточуючих, дорожити своїм  життям і життям кожної людини, приймати себе й інших такими, якими ми є, тобто ставитися до себе й інших з терпимістю.
Рефлексія.
Ведучий – що Ви відчували, коли слухали про диво у скриньці? Назвіть Ваші відчуття після того, як Ви побачили це диво
Вправа «Очікування».
Хід проведення:
Ведучий просить учасників на стікерах написати, чого саме чекають вони від заняття. Після цього кожен учасник зачитує свої очікування і наклеює намальований листок  на дошку «Берег надій». Наприкінці заняття учасникам пропонується підійти до намальованого «берега надій», сказати, чи збулися їхні очікування, якщо «так», то переклеїти свій стікер на «Берег здійснених надій».
Вправа «Визначення мети».
Хід проведення:
Ведуча пропонує визначити мету заняття. Для цього вона розповідає присутнім  історію. «Равлик» :«Ідуть учитель з учнем по дорозі. Раптом учень підіймає щось із землі і переносить на траву. Учитель запитує учня: «Що ти зробив?» «О учитель, я побачив, що равлик повзе по дорозі, і злякався, що його хтось може роздавити. Я переніс його на траву». «Що ти наробив! – вигукнув учитель, - равлик повз до своєї мети зі своєю швидкістю. Ти все змінив у його житті». Учень кинувся бігти. «Куди ти!» – зупинив його вчитель. «Я хотів перенести його назад, - відповів учень. Равлик вже одумався, він вже поставив нові цілі. Ти знову хочеш змінити все в його житті?» І далі вчитель запитав: «А сам-то ти пам’ятаєш, куди йдеш?» Підводяться підсумки дій учня і учителя.
            Далі учасникам пропонується виконати невелику вправу: поставити ноги на ширину плечей, руки витягнути вперед паралельно підлозі. Потім повернутися усім тулубом назад і зафіксувати поглядом на стіні те місце, до якого вдалося дотягтися. Повернутися у вихідне положення. Закрити очі. Уявити собі, що наступного разу можна повернутися значно далі. А потім, відкрити очі, спробувати знову повернутися. Порівнюючи те місце в просторі, у якому учасники тепер опинилися, з уявною відміткою на якомусь предметі, що зафіксувала їх колишній поворот, можна наочно переконатися в реальній силі впливу поставленою перед собою мети.
            Ця проста фізична метафора наочно демонструє ефект постановки цілей. Отже, мета нашого заняття - допомогти усвідомити наявність проблемних зон в особистісній і професійній сферах, сприяти підвищенню мотивації до саморозвитку і самореалізації, формувати навички групового співробітництва, надати основні знання організації виховної роботи з учнями у гуртку.
Вправа
 «Прийняття правил роботи в групі».
Хід проведення:
Ведучий звертається до учасників з питанням: «Для чого в нашому житті існують різні правила?» Правила потрібні для створення такої обстановки, щоб кожен учасник міг відкрито висловлюватися і виражати свої почуття і погляди, не боятися стати об’єктом глузувань і критики, був упевнений у тім, що все особисте, що обговорюється на занятті, не вийде за межі групи, одержував інформацію сам і не заважав одержувати її іншим. Учасники об’єднуються в групи і виробляють загальні для своєї підгрупи правила. Спікери кожної з груп доповідають напрацювання своєї команди. Ведучий робить записи на дошці (аркуші ватманського паперу). Кожне правило обговорюється і приймається всіма учасниками семінару.
Орієнтовні правила роботи:
- Бути позитивними;
- Говорити по черзі;
- Бути активними;
- Слухати і чути кожного;
- Толерантно ставитись одне до одного;
- Бути пунктуальними;
- Забезпечувати конфіденційність;
- Діяти за принципом «тут і зараз»;
- Користуватися «правилом руки».

Та інші.

Комментариев нет:

Отправить комментарий