суббота, 2 марта 2013 г.

Вимоги до оформлення плану-конспекту заняття


Вимоги до оформлення плану-конспекту заняття


Загальні вимоги до оформлення плану-конспекту заняття
Титульний аркуш Основна частина
Назва позашкільного закладу
Конспект заняття
групи №__(рівень підготовки)
гуртка (назва колективу)
Дата, місце
час проведення

Керівник гуртка:
 Тема:
Мета:
Завдання:
Обладнання: (демонстраційний роздатковий матеріал, музичний матеріал, технічні засоби навчання та ін.)
Тип заняття:
Зміст
І. Організаційний момент
II. Хід заняття (реалізація навчально-виховних завдань кожного етапу роботи)
ПІ. Очікуваний результат
Використана література


План організації заняття
1. Дата проведення заняття та його номер за тематичним планом.
2. Назва теми заняття, група (рівень), в якій проводиться заняття.
3. Мета та завдання.
4. Тип заняття.
5. Обладнання, необхідне для проведення заняття.
6. Методи та прийоми роботи педагога в кожній частині заняття.
7. Структура заняття з визначенням послідовності його етапів та приблизного розподілу часу на цих етапах.
8. Зміст навчального матеріалу.
9. Основні питання, які необхідно поставити; кому саме їх адресувати (всій групі, декільком групам, окремим дітям).
10. Завдання на наступне заняття чи завдання додому (якщо є).


Нестандартні заняття гуртка в позашкіллі


Нестандартні заняття гуртка в позашкіллі


Заняття  "Фантазуємо і мислимо разом"
       Такі заняття найбільш популярні у позашкіллі.  Діти займаючись в гуртку поєднують набуті знання в школі з додатковими знаннями, які отримують займаючись в різноманітних гуртках.  Крім того, діти мають можливість більше розвиватись, пізнавати багато нового через Інтернет.
              Отже,  поєднуючи набуті знання з вільним володінням розумовими, аналітичними діями приносить успіх учням. Тому паралельно з розширенням світогляду школярів необхідно працювати над опануванням чотирьох основних розумових дій: порівняння, абстрагування - конкретизація, аналіз - синтез,  індукція - дедукція.
             Все це можливо досягнути на заняттях   фантазії і мислення.
     З їх допомогою збагачується лексичний запас дітей, слова пасивної лексики переходять до активної, розвивається мислення та пізнавальна активність дітей.
   Дитячу фантазію можна розвивати, використовуючи хвилинки ерудита,  інтелектуальні ігри, ігри-головоломки,  та ін.  Керівнику гуртка необхідно вміти направляти в правильну русло, але ні в якому разі не зупиняти чи критикувати нестандартний підхід чи надмірну фантазію гуртківців. 
         Під час виконання деяких завдань доцільно застосовувати парну та групову форми роботи.
       У молодшому шкільному віці думки часто зароджуються лише завдяки діалогу, який виникає в ході обговорення.
       Учні виконують разом посильне для них завдання і повідомляють про результат своєї роботи.
          Проводиться робота в групах (по 4 - 8 дітей).
         Такі заняття доцільно проводити в більшості гуртків.
     Заняття розвивають мислення, нестандартний підхід до висвітлення будь-яких питань, вчать дітей зосереджуватися, розвивають моторику.


Урок-екскурсія

Екскурсію варто розглядати як організаційну форму навчання. Саме слово «екскурсія» (лат. «вибігаю») вказує на те, що навчальне заняття проводиться поза класом, поза школою, в природі, на виробництві, в музеї, на виставці тощо.
Основний метод навчання - спостереження предметів, явищ, процесів. Він поєднується з поясненням вчителя з бесідою, демонструванням певних об'єктів, зі збиранням матеріалу для гербаріїв і колекцій, з виконанням робіт практичного і дослідницького характеру.
Етапи уроку-екскурсії
* підготовка керівника гуртка  до екскурсії;
* підготовка учнів до екскурсії;
* проведення екскурсії;
* підсумки екскурсії.
Екскурсії ілюструють словесні образи й створюють повніше уявлення про предмети та явища навколишнього світу. Різноманітні спостереження в природі сприяють збагаченню лексичного запасу учнів та розвитку їхнього мовлення.
У сприйманні об'єктів екскурсій беруть участь різні органи чуттів. Це сприяє досконалішому вивченню спостережуваних предметів і явищ, а також розвитку самих органів чуттів.
Спілкування з природою викликає прагнення у дітей молодшого шкільного віку не тільки глибше пізнавати, а й охороняти, збагачувати її, виховує їхні естетичні почуття і смаки. Під час екскурсії дитячий організм загартовується й зміцнюється фізично.

Заняття -гра
Усі діти люблять гратися, змагатися, уявляти себе казковими героями, зображувати рослини, тварини, різні явища. І цю любов до гри можна з успіхом використати в навчанні. Граючись, діти із задоволенням вчаться, легко запам'ятовують те, на що марно витрачається багато годин «зубріння», не відчувають труднощів при ознайомленні зі складними абстрактними поняттями.
Заняття-ігри та елементи гри на уроці успішно застосовуються при вивченні майже всіх шкільних предметів та на заняттях в позашкільних закладах. Вони є цінним засобом виховання і розвитку, активізують психічні процеси, викликають в учнів живий інтерес до процесу пізнання, виробляють у них активну життєву позицію, привчаючи до колективних та індивідуальних форм роботи.

четверг, 28 февраля 2013 г.

Сьогодення Центру позашкільної роботи

У 2013-2014 навчальному році:
У Центрі позашкільної роботи працюють
22 гуртки
(30 груп)
В них займаються
437 вихованців
На базі Центру
11 гуртків ,17 груп
В них вихованців
239
В сільській місцевості
11 гуртків, 13 груп
В них вихованців
198
Педагогічний процес забезпечують
Вища освіта
Молодший спеціаліст
16 працівників
13
3

Проблемне питання Центру:
Створення умов для розвитку і самореалізації особистості в умовах використання нових педагогічних технологій.
Основні положення освітньої політики нашого закладу є:
·      виконання заходів Державної цільової програми розвитку позашкільної освіти на період до 2014 року;
·      забезпечення безперервності та наступності навчання і виховання;
·   гармонійне поєднання інтересів особистості, суспільства, держави у питаннях творчого та інтелектуального розвитку дітей і молоді;
·  спрямування педагогічних технологій, інноваційних процесів на особистість дитини, на розкриття її здібностей, на задоволення інтересів і потреб у самовизначенні, на орієнтацію підростаючого покоління на здоровий спосіб життя.
Основні завдання:
·  пошук шляхів ефективної реалізації завдань позашкільної освіти, визначених відповідними нормативно-правовими документами;
·   впровадження особистісно-орієнтованих технологій у навчально-виховний процес позашкільного навчального закладу;
·    залучення педагогів до творчої діяльності та дослідно-експериментальної роботи;
· модернізація системи науково-методичної роботи на основі інноваційних технологій, удосконалення навчальних програм, змісту, форм та методів навчання і виховання, впровадження інноваційного досвіду в практику Центру позашкільної роботи.
У  Центрі позашкільної роботи проводиться різноманітна масова, дослідницька та пошукова робота. Успішно працює  Воловецька філія Закарпатського територіального відділення МАН України.
Невід»ємною складовою роботи Центру є організація свят, оглядів, конкурсів, виставок, змагань. Найпопулярнішими є «Міс Верховинка», конкурс естрадної пісні «Крок до зірок», Фестиваль дитячих об»єднань та організацій, свято до Міжнародного дня захисту дітей, свято "Іде святий Миколай", нагородження переможців "Новорічно-різдвяні зустрічі" та багато інших.
При Центрі створені МО керівників гуртків, педагогів – організаторів шкіл району, де вони мають змогу постійно обмінюватися передовим педагогічним досвідом з питань впровадження сучасних іноваційних та  педагогічних технологій. Для підвищення фаховоогго рівня діють школи передового педагогічного досвіду та педагогічної мастерності.
Центр позашкільної роботи сьогодні - це центр творчості Верховинського краю, де переплелись мистецтво живопису з мистецтвом пісні і танцю, любов до природи її дослідження та охорона з туристичними походами та екскурсіями, свята та конкурси з розвитком юних талантів.
Сьогодні у  Центрі позашкільної роботи і дитячої творчості   створено умови для того,  щоб кожен учень  міг знайти справу до душі, щоб кожен наш вихованець розвивав свої творчі здібності і обдарування у різних напрямках діяльності, вчився бути творцем. І найвища творчість – розкриття та реалізація кожним вихованцем  своїх потенційних можливостей, отримання додаткових знать, підготовка до вибору професії та адаптація в дорослому житті .

Форми роботи:
Робота гуртків, науково-дослідницька  та пошукова робота, проведення різноманітних масових заходів як районних так і в межах закладу , робота дитячих громадських організацій, робота з батьками, методична робота, співпраця з іншими організаціями, закладами.

ЦПРДТ організовує і  координує роботу:
• гуртків за різними напрямками діяльності;
• районної асоціації лідерів учнівського врядування «Європа+»
• Воловецької філії  Закарпатського територіального відділення МАН України;
• учнівського  самоврядування в загальноосвітніх школах району;
• шкільних  музеїв;
• організацію та проведення різноманітних масових заходів:
- з вихованцями– пізнавально-розважальні програми, конкурси, вікторини, ранки, змагання, походи, свята, звітні концерти;
- з учнями шкіл району– конференції, зльоти, фестивалі, виставки, конкурси, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, наукові конференції, зльоти РАЛУВ «Європа+», туристичні змагання, фестивалі дитячої творчості, конкурси талантів, свята нагородження переможців, інтелектуальні ігри;
- з батьками вихованців– батьківські збори, конкурси;
- з педагогічними працівниками- семінари, засідання методичних об’єднань, засідання методичної ради, відкриті заняття.
 Отже, в основу роботи нашого позашкільного  закладу покладено місію, яка  полягає в тому, щоб створити найбільш сприятливі умови розвитку для всіх дітей з урахуванням їхніх здібностей та обдарувань шляхом уведення в навчально-виховний процес інноваційних методик навчання й виховання, збереження та примноження традицій закладу, заснованих на національних та патріотичних засадах, створення умов для максимального розкриття творчого потенціалу, комфортних умов для розвитку особистості дитини.

Сьогодні Центр позашкільної роботи - дружна сім’я працівників і вихованців, у якій кожен має змогу обрати собі справу до душі, знайти нових друзів, провести вільний від навчання час цікаво, весело та з користю.









Візитка ЦПРДТ

Візитка Центру позашкільної роботи і дитячої творчості створена на основі презентації

Історія закладу


Серед соціальних інститутів виховання й розвитку підростаючого покоління Воловеччини особлива роль належить районному  Центру позашкільної роботи і дитячої творчості.
 Його історія розпочинається з відкриття 1960 року Будинку піонерів.
 Тут працювали вокальні, танцювальні гуртки,  а також «Умілі руки», вишивки та в’язання.  Протягом наступних років росла та міцніла його матеріальна база, піднімався авторитет, як методичного Центру роботи зі шкільною молоддю, як організатора масової роботи в районі.

Створений,  як Будинок піонерів, він пройшов еволюційні зміни, зберіг багатопрофільність і став сьогодні сучасним позашкільним навчальним закладом.
У 1986  році в штати Будинку піонерів було введено посаду культорганізатора, а  у 1990 році  цю посаду було виведено із штатів,  а введено посаду методиста.
 У 1991 році  Будинок піонерів був перейменований у Центр позашкільної роботи і дитячої творчості , а у 1994 році в штати  ЦПРД  знову було введено посаду культорганізатора.

У різні періоди директорами були  Кедьо Терезія Іванівна,   Пузяк Валентина Іванівна,  Попелич  Марія Адальбертівна, Бабушка Марія Іллівна, Туз Ольга Юріївна, Маковська Наталія Іванівна,  Рудейчук Марія Михайлівна, Рибалко Світлана Олександрівна. 

З жовтня 2010 року Центр позашкільної роботи і дитячої творчості очолює Тидір Тетяна Василівна. 


Як позашкільний заклад, наш   Центр завжди був організатором і ініціатором  різноманітної позакласної та позашкільної роботи з учнівською молоддю.

В різні періоди в позашкільному закладі навчалась різна кількість дітей. Так,  наприклад, у 1987 році у закладі було 360 годин гурткової роботи і в яких займалось більш як 1300 дітей. Гуртки працювали практично у кожній школі.
На жаль, сьогодні ситуація не така втішна.

среда, 27 февраля 2013 г.

Про проведення у 2013 році фестивалю-конкурсу „Воскресни, писанко!”


  
У К Р А Ї Н А
ЗАКАРПАТСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

Н А К А З

            01.02.2013                                    Ужгород                                    № 30


Про проведення у 2013 році
фестивалю-конкурсу
„Воскресни, писанко!”

На виконання Указу Президента України від 28 грудня 2012 року № 756/2012 ,,Про проведення у 2013 році в Україні Року дитячої творчості”, з метою сприяння забезпеченню освітньо-культурних потреб дітей, створення умов для їх творчого і духовного розвитку; відродження, збереження українських народних традицій щодо виготовлення писанок; виявлення і підтримки талановитих та обдарованих дітей

НАКАЗУЮ:

1. Провести в області І – ІІІ етапи фестивалю-конкурсу ,,Воскресни, писанко!” (далі – Конкурс):
- перший – у навчальних закладах районів (міст) області – у лютому 2013 року;
- другий (районний (міський)) – у навчальних закладах обласного підпорядкування та професійно-технічних навчальних закладах – у березні 2013 року;
- третій (обласний) – 28 квітня 2013 року.
2. Затвердити Положення про фестиваль-конкурс „Воскресни, писанко!” (додаток 1).
3. Затвердити склад оргкомітету, журі ІІІ (обласного) етапу Конкурсу (додатки 2, 3).
4. Начальникам відділів (управлінь) освіти, молоді та спорту райдержадміністрацій та міськвиконкомів, керівникам навчальних закладів:
4.1. Організувати проведення І – ІІ етапів конкурсу згідно з Положенням.
4.2. До 10 квітня 2013 року подати інформацію про підсумки проведення ІІ етапу Конкурсу та необхідні матеріали (додаток 1 до Положення) переможців Конкурсу за адресою: 88007, м. Ужгород, вул. Будителів, 1, zakocnttum@ukr.net (Закарпатський обласний центр науково-технічної творчості учнівської молоді).
4.3. Забезпечити участь переможців у ІІІ етапі Конкурсу.
4.4. Провести монтаж декорацій відповідно до Положення 27 квітня 2013 року з 11.00 до 12.00 год.
Демонтаж конкурсних робіт провести 8 травня 2013 року з 11.00 до 12.00 год.
5. Закарпатському обласному палацу дитячої та юнацької творчості „ПАДІЮН” (Ганущина С.І.) розробити сценарій відкриття фестивалю-конкурсу та церемонії нагородження.
6. Закарпатському інституту післядипломної педагогічної освіти (Палько Т.В.) забезпечити виготовлення інформаційних банерів та встановлення сцени для  проведення Конкурсу на пл. Народній, 4.
7. Харчування учасників та витрати на преміювання переможців  Конкурсу здійснити за рахунок коштів, виділених на реалізацію Програми розвитку освіти Закарпаття на 2013 – 2022 роки, згідно з кошторисом, що додається.
8. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора департаменту – начальника управління дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти Сопкову Г.І.



Директор департаменту                                                                              М. Кляп

понедельник, 25 февраля 2013 г.

Відкрите заняття гуртка фітодизайну



22 лютого 2013 року у Центрі позашкільної роботи і дитячої творчості відбулося відкрите заняття гуртка "Фітодизайн", на якому були присутні  керівники гуртків та адміністрація Центру.
Робота з природнім матеріалом – один з шляхів залучення дітей до мистецтва й виховання любові до природи, вона сприяє розвитку посидючості, наполегливості, терпінню, творчої фантазії, поглибленому сприйняттю світу.
Тема заняття «Виготовлення композицій із підготовленого матеріалу». Це практичне заняття, яке є закінченням теми «Настінні композиції». Заняття підготовлено цікаво, діти володіють вивченим матеріалом. Вихованці продемонстрували свої практичні навички у виготовленні настінних композицій, оформленні ескізів; підбиранні матеріалу за кольором.
Композиція з квітів — це завжди складна творча і технічна робота. В композиції треба передати квітами якусь ідею або ж тему, відтворити подію. Одночасно треба зібрати і скласти квіти в композицію в такий спосіб, в який у природі вони практично ніколи не ростуть і не сусідують одне з одним. Лише за такої умови флористична композиція проявить свою красу і стане самостійною окрасою.
Вихованці гуртка вивчають різновиди рослин, зокрема декоративні, знайомляться з техніками складання квіткових композицій, букетів, з технологією збору і підготовки природного матеріалу. Ця робота залучає гуртківців до активної праці, збагачує духовний світ дітей, навчає їх розуміти прекрасне, цінувати його. Тому робота з гуртківцями вимагає від керівника не тільки знання рослин та роботи з ними, а й гарного естетичного смаку. Керівник гуртка Могорита К.В. допомагає вихованцям розвивати свою любов до рослин та бережливого ставлення до природи; не боятьсь висловлювати своє бачення прекрасного.
Вихованці завжди з радістю відвідують заняття по фітодизайну.