суббота, 2 марта 2013 г.

Нестандартні заняття гуртка в позашкіллі


Нестандартні заняття гуртка в позашкіллі


Заняття  "Фантазуємо і мислимо разом"
       Такі заняття найбільш популярні у позашкіллі.  Діти займаючись в гуртку поєднують набуті знання в школі з додатковими знаннями, які отримують займаючись в різноманітних гуртках.  Крім того, діти мають можливість більше розвиватись, пізнавати багато нового через Інтернет.
              Отже,  поєднуючи набуті знання з вільним володінням розумовими, аналітичними діями приносить успіх учням. Тому паралельно з розширенням світогляду школярів необхідно працювати над опануванням чотирьох основних розумових дій: порівняння, абстрагування - конкретизація, аналіз - синтез,  індукція - дедукція.
             Все це можливо досягнути на заняттях   фантазії і мислення.
     З їх допомогою збагачується лексичний запас дітей, слова пасивної лексики переходять до активної, розвивається мислення та пізнавальна активність дітей.
   Дитячу фантазію можна розвивати, використовуючи хвилинки ерудита,  інтелектуальні ігри, ігри-головоломки,  та ін.  Керівнику гуртка необхідно вміти направляти в правильну русло, але ні в якому разі не зупиняти чи критикувати нестандартний підхід чи надмірну фантазію гуртківців. 
         Під час виконання деяких завдань доцільно застосовувати парну та групову форми роботи.
       У молодшому шкільному віці думки часто зароджуються лише завдяки діалогу, який виникає в ході обговорення.
       Учні виконують разом посильне для них завдання і повідомляють про результат своєї роботи.
          Проводиться робота в групах (по 4 - 8 дітей).
         Такі заняття доцільно проводити в більшості гуртків.
     Заняття розвивають мислення, нестандартний підхід до висвітлення будь-яких питань, вчать дітей зосереджуватися, розвивають моторику.


Урок-екскурсія

Екскурсію варто розглядати як організаційну форму навчання. Саме слово «екскурсія» (лат. «вибігаю») вказує на те, що навчальне заняття проводиться поза класом, поза школою, в природі, на виробництві, в музеї, на виставці тощо.
Основний метод навчання - спостереження предметів, явищ, процесів. Він поєднується з поясненням вчителя з бесідою, демонструванням певних об'єктів, зі збиранням матеріалу для гербаріїв і колекцій, з виконанням робіт практичного і дослідницького характеру.
Етапи уроку-екскурсії
* підготовка керівника гуртка  до екскурсії;
* підготовка учнів до екскурсії;
* проведення екскурсії;
* підсумки екскурсії.
Екскурсії ілюструють словесні образи й створюють повніше уявлення про предмети та явища навколишнього світу. Різноманітні спостереження в природі сприяють збагаченню лексичного запасу учнів та розвитку їхнього мовлення.
У сприйманні об'єктів екскурсій беруть участь різні органи чуттів. Це сприяє досконалішому вивченню спостережуваних предметів і явищ, а також розвитку самих органів чуттів.
Спілкування з природою викликає прагнення у дітей молодшого шкільного віку не тільки глибше пізнавати, а й охороняти, збагачувати її, виховує їхні естетичні почуття і смаки. Під час екскурсії дитячий організм загартовується й зміцнюється фізично.

Заняття -гра
Усі діти люблять гратися, змагатися, уявляти себе казковими героями, зображувати рослини, тварини, різні явища. І цю любов до гри можна з успіхом використати в навчанні. Граючись, діти із задоволенням вчаться, легко запам'ятовують те, на що марно витрачається багато годин «зубріння», не відчувають труднощів при ознайомленні зі складними абстрактними поняттями.
Заняття-ігри та елементи гри на уроці успішно застосовуються при вивченні майже всіх шкільних предметів та на заняттях в позашкільних закладах. Вони є цінним засобом виховання і розвитку, активізують психічні процеси, викликають в учнів живий інтерес до процесу пізнання, виробляють у них активну життєву позицію, привчаючи до колективних та індивідуальних форм роботи.

Комментариев нет:

Отправить комментарий