Нестандартні заняття гуртка в позашкіллі
Заняття "Фантазуємо і мислимо разом" Такі заняття найбільш популярні у позашкіллі. Діти займаючись в гуртку поєднують набуті знання в школі з додатковими знаннями, які отримують займаючись в різноманітних гуртках. Крім того, діти мають можливість більше розвиватись, пізнавати багато нового через Інтернет. Отже, поєднуючи набуті знання з вільним володінням розумовими, аналітичними діями приносить успіх учням. Тому паралельно з розширенням світогляду школярів необхідно працювати над опануванням чотирьох основних розумових дій: порівняння, абстрагування - конкретизація, аналіз - синтез, індукція - дедукція. З їх допомогою збагачується лексичний запас дітей, слова пасивної лексики переходять до активної, розвивається мислення та пізнавальна активність дітей. Дитячу фантазію можна розвивати, використовуючи хвилинки ерудита, інтелектуальні ігри, ігри-головоломки, та ін. Керівнику гуртка необхідно вміти направляти в правильну русло, але ні в якому разі не зупиняти чи критикувати нестандартний підхід чи надмірну фантазію гуртківців. Під час виконання деяких завдань доцільно застосовувати парну та групову форми роботи. У молодшому шкільному віці думки часто зароджуються лише завдяки діалогу, який виникає в ході обговорення. Учні виконують разом посильне для них завдання і повідомляють про результат своєї роботи. Проводиться робота в групах (по 4 - 8 дітей). Такі заняття доцільно проводити в більшості гуртків. Заняття розвивають мислення, нестандартний підхід до висвітлення будь-яких питань, вчать дітей зосереджуватися, розвивають моторику.
Урок-екскурсія
Екскурсію варто розглядати як організаційну форму навчання. Саме слово «екскурсія» (лат. «вибігаю») вказує на те, що навчальне заняття проводиться поза класом, поза школою, в природі, на виробництві, в музеї, на виставці тощо. Основний метод навчання - спостереження предметів, явищ, процесів. Він поєднується з поясненням вчителя з бесідою, демонструванням певних об'єктів, зі збиранням матеріалу для гербаріїв і колекцій, з виконанням робіт практичного і дослідницького характеру. Етапи уроку-екскурсії * підготовка керівника гуртка до екскурсії; * підготовка учнів до екскурсії; * проведення екскурсії; * підсумки екскурсії. Екскурсії ілюструють словесні образи й створюють повніше уявлення про предмети та явища навколишнього світу. Різноманітні спостереження в природі сприяють збагаченню лексичного запасу учнів та розвитку їхнього мовлення. У сприйманні об'єктів екскурсій беруть участь різні органи чуттів. Це сприяє досконалішому вивченню спостережуваних предметів і явищ, а також розвитку самих органів чуттів. Спілкування з природою викликає прагнення у дітей молодшого шкільного віку не тільки глибше пізнавати, а й охороняти, збагачувати її, виховує їхні естетичні почуття і смаки. Під час екскурсії дитячий організм загартовується й зміцнюється фізично.
Заняття -гра Усі діти люблять гратися, змагатися, уявляти себе казковими героями, зображувати рослини, тварини, різні явища. І цю любов до гри можна з успіхом використати в навчанні. Граючись, діти із задоволенням вчаться, легко запам'ятовують те, на що марно витрачається багато годин «зубріння», не відчувають труднощів при ознайомленні зі складними абстрактними поняттями. Заняття-ігри та елементи гри на уроці успішно застосовуються при вивченні майже всіх шкільних предметів та на заняттях в позашкільних закладах. Вони є цінним засобом виховання і розвитку, активізують психічні процеси, викликають в учнів живий інтерес до процесу пізнання, виробляють у них активну життєву позицію, привчаючи до колективних та індивідуальних форм роботи.
Урок-екскурсія
Екскурсію варто розглядати як організаційну форму навчання. Саме слово «екскурсія» (лат. «вибігаю») вказує на те, що навчальне заняття проводиться поза класом, поза школою, в природі, на виробництві, в музеї, на виставці тощо.
Основний метод навчання - спостереження предметів, явищ, процесів. Він поєднується з поясненням вчителя з бесідою, демонструванням певних об'єктів, зі збиранням матеріалу для гербаріїв і колекцій, з виконанням робіт практичного і дослідницького характеру.
Етапи уроку-екскурсії
* підготовка керівника гуртка до екскурсії;
* підготовка учнів до екскурсії;
* проведення екскурсії;
* підсумки екскурсії.
Екскурсії ілюструють словесні образи й створюють повніше уявлення про предмети та явища навколишнього світу. Різноманітні спостереження в природі сприяють збагаченню лексичного запасу учнів та розвитку їхнього мовлення.
У сприйманні об'єктів екскурсій беруть участь різні органи чуттів. Це сприяє досконалішому вивченню спостережуваних предметів і явищ, а також розвитку самих органів чуттів.
Спілкування з природою викликає прагнення у дітей молодшого шкільного віку не тільки глибше пізнавати, а й охороняти, збагачувати її, виховує їхні естетичні почуття і смаки. Під час екскурсії дитячий організм загартовується й зміцнюється фізично.
Заняття -гра
Усі діти люблять гратися, змагатися, уявляти себе казковими героями, зображувати рослини, тварини, різні явища. І цю любов до гри можна з успіхом використати в навчанні. Граючись, діти із задоволенням вчаться, легко запам'ятовують те, на що марно витрачається багато годин «зубріння», не відчувають труднощів при ознайомленні зі складними абстрактними поняттями.
Заняття-ігри та елементи гри на уроці успішно застосовуються при вивченні майже всіх шкільних предметів та на заняттях в позашкільних закладах. Вони є цінним засобом виховання і розвитку, активізують психічні процеси, викликають в учнів живий інтерес до процесу пізнання, виробляють у них активну життєву позицію, привчаючи до колективних та індивідуальних форм роботи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий