Положення «Портфоліо молодого педагога»
Загальні положення
Справжнє положення регулює вимоги до портфоліо молодих педагогів, які працюють в позашкільному навчальному закладі.
Портфоліо – це спосіб фіксації, накопичення і оцінки індивідуальних досягнень молодого педагога за певний період часу.
Портфоліо – робоча файлова тека, що містить різноманітну інформацію, яка відображає набутий досвід і досягнення молодих педагогів; сукупність документованих індивідуальних досягнень педагогів.
Портфоліо – дозволяє врахувати результати, досягнуті педагогом в різноманітних видах діяльності (навчальній, творчій, соціальній, комунікативній та інших) при клопотанні про нагородженні або матеріальне заохочення.
Портфоліо – доповнює традиційні контрольно-оцінні засоби, направлені, як правило, на перевірку репродуктивного рівня засвоєння інформації молодими педагогами, фактологічних і алгоритмічних знань і умінь. Оцінка тих або інших досягнень (результатів), що входять в портфоліо, а також всього портфоліо в цілому або за певний період його формування може бути як якісною, так і кількісною.
Період накопичення (збору) портфоліо – 3 роки роботи в позашкільному навчальному закладі.
Облік документів, що входять в портфоліо здійснює методист.
Портфоліо оформляється у вигляді робочої файлової теки або в паперовому варіанті.
Портфоліо – вручається молодому педагогу після атестації.
Цілі і завдання портфоліо
2.1. Основна мета портфоліо – представити значущі освітні результати, забезпечити відслідкування індивідуального прогресу молодого педагога в широкому освітньому контексті, продемонструвати його здібності, застосовувати придбані знання і уміння.
2.2. Портфоліо сприяє вирішенню наступних педагогічних завдань:
- відслідкувати індивідуальний прогрес молодого педагога, досягнутий ним у процесі роботи у позашкільному навчальному закладі, не порівнюючи з досягненнями інших педагогів;
- оцінити освітні досягнення молодих педагогів і доповнити результати особистісного зростання педагога та інших традиційних форм контролю;
- підтримувати і стимулювати навчальну мотивацію молодих педагогів;
- заохочувати їх активність і самостійність, розширювати можливості самоконтролю і самонавчання;
- формувати уміння вчитися – ставити цілі, планувати і організувати власну діяльність;
- сприяти індивідуалізації освіти молодих педагогів;
- закладати додаткові передумови і можливості для успішної соціалізації.
3. Принципи формування портфоліо
- відкритість (інформація доступна для всіх учасників освітнього процесу);
- багатоаспектність (оцінювання не тільки знань молодих педагогів, але й умінь застосовувати їх на практиці, їх соціального досвіду; відстеження динаміки їх особистого розвитку);
- змістовність оцінки (оцінюються не тільки показники, але й процес викладання);
- гуманістична спрямованість (врахування індивідуальних здібностей молодого педагога);
- варіативність (урахування індивідуальних цілей, потреб і інтересів педагогів);
- врахування духу змагання;
- еволюційний розвиток ідеї.
4. Складові комплексного портфоліо педагога,
який вийшов із статусу молодого
Портфоліо документів – портфель документованих індивідуальних освітніх досягнень (припускається можливість як якісної, так і кількісної оцінки матеріалів «портфоліо»). Інформація про участь молодого педагога та його вихованців у різних заходах та їх результати заносяться в творчу (залікову) книжку молодого педагога. Документи або їх копії можуть бути вміщені в додатку до портфоліо.
Матеріали, включені в даний варіант:
- Дипломи, грамоти за участь у конкурсах, змаганнях різного рівня (міжнародний, республіканський, всеукраїнський, обласний, регіональний, районний), грандів.
- Сертифікати (посвідчення) установ додаткової освіти, інших організацій, що здійснюють офіційну взаємодію з органами освіти (ВНЗ, культурно-освітні фонди, освітні тестування, курси підвищення кваліфікації).
Портфоліо робіт – збір різноманітних творчих, проектних, дослідницьких робіт молодого педагога, а також опис основних форм і напрямів його науково-методичної та творчої активності: участь у наукових конференціях, педагогічних та методичних радах, методичних об’єднаннях, конкурсах педмайстерності, проходження курсів підвищення кваліфікації та ін.
Даний варіант порфоліо припускає якісну оцінку, наприклад, за параметрами повноти, різноманітності і переконливості матеріалів, якості представлених робіт та ін.
Поточним документом є творча книжка молодого педагога з додатком його робіт, представлених у вигляді текстів, електронних версій, фотографій,відеозаписів.
Матеріали, включені в даний варіант:
- Проектні роботи. Вказується тема проекту, дається опис роботи. Можливий додаток у вигляді фотографій, тексту роботи в друкарському або електронному варіанті.
- Дослідницькі роботи і реферати.Вказуються вивчені матеріали, назва реферату, кількість сторінок, ілюстрацій і т. п.
- Матеріали, які вказують інші форми творчої активності (участь у навчально-методичній та організаційно-масовій роботі позашкільного навчального закладу).
- Курси підвищення кваліфікації (робиться запис про зміст підвищення кваліфікації, тривалість курсів, форму, в якій проходили заняття, проблема, над якою працював молодий педагог).
- Розробки відкритих занять (вказується тривалість занять та їх результати).
- Участь у наукових конференціях, семінарах (вказується тема, назва організації, що його проводила, форма участі).
- Технічна творчість: моделі, макети. Прилади (вказується конкретна робота та її короткий опис).
- Інші матеріали.
Портфоліо відгуків – включає оцінку молодим педагогом своїх досягнень, виконаний ним аналіз різних видів діяльності та її результатів, резюме, планування майбутніх освітніх етапів, а також відгуки, представлені адміністрацією, батьками вихованців, гуртківцями, педагогами позашкільного навчального закладу, іншими працівниками системи освіти та ін.
Матеріали, включені в даний тип:
- Тексти висновків.
- Рецензії, відгуки, резюме;
- Есе;
- Рекомендаційні листи та ін.
5. Орієнтовна структура портфоліо молодого педагога
позашкільного навчального закладу
5.1. Титульна сторінка: ПІБ, дата народження, фотографія, період створення портфоліо (дата початку і закінчення); ПІБ методиста, що здійснює облік документів, що входять у портфоліо.
5.2. Оформлення у вигляді текстів, таблиць, презентацій, моделей, схем, малюнків тощо (за формою).
5.3. Життєві плани (на 2-3 та 5-7 років). Молодому педагогу пропонується сформулювати свої життєві плани на вказаний період і головне – дати відповідь на питання «Що я збираюся для цього зробити?».
6. Відповідальні
6.1. Портфоліо носить іменний характер і формується молодим педагогом самостійно.
6.2. Відповідальність за заповнення портфоліо покладається на методиста, який відповідає за об’єктивність і достовірність відомостей, що заносяться в портфоліо.
6.3. Методистом проводиться докладний інструктаж (консультація) для молодого педагога щодо заповнення портфоліо.
http://govuadocs.com.ua/docs/987/index-87843-1.html
Комментариев нет:
Отправить комментарий