среда, 20 марта 2013 г.

Розробка відкритого заняття гуртка «Основи акторської майстерності»


Відкрите заняття гуртка
«Основи акторської майстерності»
19 березня 2013 року
Керівник гуртка :
 Щур Аліна Сергіївна

Тема заняття: Етюдна дiяльнiсть.  Етюди на iмпровiзацiю.

  Мета:

Навчальна: навчити вихованців виконувати образні вправи, використовуючи різні засоби спілкування (рухи, міміку, мовлення).

Розвиваюча: розвиток вміння узгоджувати свої рухи з рухами партнерів по виставі, уміння слухати партнера і не заважати йому.

Виховна: виховувати естетичні почуття - творче сприйняття природи, життя, мистецтва.
      
Завдання:
Закріпити отримані знання в практичній роботі «Етюди на імпровізацію по заданій темі»
- проконтролювати ступінь засвоєння основних умінь і навичок, а також вивчених і сформованих на попередніх заняттях.

Методи:
·         Словесні (пояснення, інструктаж)
·         Наочні (демонстрація слайдів)
·         Практичні – ( практична робота навчальні вправи, ігрові вправи)

Тип заняття: Застосування практичних умінь та навичок

Форма заняття: групова

Вид заняття: Взаємонавчання, закріплення вивченого матеріалу.

Обладнання:
·         мультимедійний проектор, комп»ютер, аудіо-матеріали
·         реквізити: стільці, пір»я, бісер, клаптики тканини, 
·         наочний матеріал для імпровізації.

Міжпредметні зв’язки:
Музика, світова художня культура.

Очікуваний результат:
Вихованці  повинні навчитись основам побудови етюду  як основної складової  акторської майстерності




ХІД ЗАНЯТТЯ

І.Вступна частина.

Керівник гуртка: Шановні діти! Сьогодні темою нашого заняття є  «Етюдна діяльність. Етюди на імпровізацію».  Але сьогодні наше заняття не просте, у нас в гостях керівники гуртків Центру позашкільної роботи і дитячої творчості.

Метою нашого заняття  є закріплення отриманих знань у  практичному застосуванні  виконання  образних  вправ, використовуючи різні засоби спілкування (рухи, міміку, мовлення).
Ми з вами  протягом декількох попередніх занять вивчали тему «Етюдна діяльність».
Хочу  нагадати вам, що етюд  є основою розвитку акторської майстерності. Отже, щоб оволодіти  основами акторської майстерності ми повинні добре  оволодіти технікою підготовки етюдів.

Актуалізація опорних знань.
 Керівник гуртка.  Вивчаючи курс «Основи акторської майстерності» ми з вами вивчили історію театру, його типи  і види.
( показ слайдів)
Окрім цього ми  вивчили поняття сценічної культури,  надзавдання художнього твору та вистави, конфлікту  у виставі. Ознайомилися з термінами «пам'ять  фізичний дій», «емоційна пам’ять», «активна уява та увага».
Та найголовнішою темою нашого курсу є тема «Етюди», яка, як ми вже говорили, є основою акторської майстерності.
І зараз ми з вами пригадаємо :
  що таке етюд?
 Яка мета етюдної роботи?
 З яких компонентів складається етюд?
 Що ми повинні фіксувати і де імпровізувати, працюючи над етюдом?
 На якому матеріалі будується етюд?
 Що таке «пропоновані обставини» етюду?
 Які бувають види етюду?
 Яке місце етюду в роботі над постановкою драматичного матеріалу? (діти дають відповідь)



Отже підсумовуємо вивчене.
У сучасній театральній педагогіці  етюд — вправа, яка служить для розвитку та вдосконалення акторської техніки і яка складається з різних сценічних дій, імпровізованих чи заздалегідь розроблених викладачем. Бажано щоб етюд містив менше слів, або був зовсім без слів. Етюдна замальовка повинна містити певні події із життя предмета, а її зміст асоціюватися з логікою поведінки людини в різних  життєвих  ситуаціях.

Етюди бувають: одинарні, групові, парні. Пластичні етюди – це вершина акторської майстерності, але вони вимагають не тільки фізичної підготовки, але й уяви, спостережливості, емоційності. закінченості.

Ми з вами  трохи пригадали  що таке етюд.

На попередньому занятті для   закріплення цієї теми ви отримали  таке домашнє  завдання:   придумати  парний і груповий етюд на теми :  «Найкращі  подруги», «Ранковий моціон  свійської птиці», «Відомстила…».

Але перед тим, як ви покажете свої етюди, ми проведемо з вами «Розминку», яку ми завжди проводимо перед виконанням практичних завдань і яка дасть вам  змогу налаштувати себе на виконання свого домашнього завдання.

(Керівник проводить розминку)
Вправа №1. Вихованці під музику по колу піднімаючи високо ноги роблять декілька кроків, від повільного до найшвидшого.
Вправа №2. Стають в шахматному порядку чотири кроки вперед сім назад три вперед і один назад (2 рази).
Вправа №3. Діти стоять в колоні по одному за сигналом вихователя йдуть наслідуючи хом'ячків  із надутими щічками. За сигналом прийшли зупиняються плескають себе по щічках, потім знову надуваються і йдуть.
Ми повинні розім'яти наші ротики і це артикуляційна гімнастика, щоб ми правильно і чітко вимовляли слова - це називається дикція це важливий компонент культурної мови.
Вправа №4.Вихованцi чiтко вимовляють скоромовки,  якi вже знають.

ІІ. Основна   частина.
Керівник гуртка. А зараз ми подивимося ваші етюди, які підготували вдома за такими  темами «Найкращі  подруги», «Ранковий моціон  свійської птиці», «Відомстила…».
 ( діти виконують підготовленні  етюди під  музичний супровід )

Керівник гуртка. Ви добре справилися з домашнім завданням  і      розкрили в своїх етюдах тему та домоглися поставленої мети.Найважливішим є те, що ви включили  вашу фантазію і кмітливість, отримані раніше знання з умінням використали на практиці .  
Ми  з  вами вивчили створення етюдів за уявою,  а тепер ми  навчимося створювати етюди на імпровізацію.

Етюд, як ми знаємо, це вправа, яка допомагає нам розвивати свою акторську майстерність. Акторські навички потрібні в повсякденному житті. А володіння ними робить відкритим до спілкування, переконливим, дозволяє спілкуватися з будь-ким на будь-які теми.
Бути виразним – емоційно і словесно, запам’ятовуватися. Аби цього досягти, достатньо розвинути свою природну артистичність, позбавитися затисків – внутрішніх і тілесних, страху сказати або зробити щось не так.

Отже, етюд на імпровізацію - це завжди невеликий відрізок життя створений уявою, який  базується на запасі  спостережень і живими  почуттями  виконавця, тобто - подієвий епізод.
 Головне в ньому відтворити подієвий  рух.  Якась подія взята окремо і зіграна  стає етюдом. Тобто - це маленька історія з логічним початком і кінцем. Необхідно відзначити, що на початковому етапі все етюди виконуються мовчки і поодинці, і тільки пізніше з'явиться робота з партнером, партнерами, з'явиться текст.
Теми  для  імпровізації, які ви зараз отримаєте-  це найкращий шлях розвитку ваших творчих здібностей та впевненості в собі. Набуті знання допоможуть вам не тільки зіграти свою першу роль, але й почуватися впевненіше у будь - якій життєвій ситуації.

Зараз  ви  зіграє етюд на імпровізацію.
(Керiвник гуртка в iгровiй формi дає  завдання вихованцям:                              Театральний обiд:
        На перше:                                        На друге:  )

 Груповий   етюд  «Похід до супермаркету».
Індивідувальний  етюд « Моя майбутня професія».
Парні етюди:
Етюд 1. «Найяскравіший казковий сон».
Етюд 2. «Дорога до музичної школи».
(діти виконують етюди під музичний супровід.


ІІІ.Заключна частина.

Керівник гуртка. Ми сьогодні з вами  на практиці засвоїли створення етюдів на імпровізацію. Ви добре справилися зі своїми завданнями. ( якщо шось не вдалося ,керівник тактовно вказує на недоліки і виправляє їх). Я сподіваюся, що набуті знання вам стануть в нагоді, особливо при підготовці наших вистав.
На наступне наше заняття, ви повинні самостійно  придумати  будь –який етюд на імпровізацію і показати його.

Життя - театр," - сказав Шекспір
Але актором бути важко.
Хіба ти знаєш, друже мій,
Як свою роль зіграти?

Сценарій і актор - вони є нероздільні.
Будуємо ми плани кожен день.
І список дій складаємо незрозумілий
Та час їм збутися ніколи не прийде.

Імпровізація, актор. Ідуть пліч-о-пліч.
Без неї аж ніяк не обійтись.
Життя підкидує підводні бомби
Ти жити хочеш? То вже якось крутись.

"Життя - театр, а ми всі лиш актори."
Давайте добре грати свою роль.
Так, щоб не раз ще на поклони,
На біс нас викликали знов!






Комментариев нет:

Отправить комментарий