План
засідань районного методичного об»єднання педагогів-організаторів на 2012-2013 навчальний рік
Голова МО – Ковчар Ганна Іванівна,
педагог-організатор Скотарської ЗОШ І-ІІ ст..,
вчитель вищої категорії
І розділ.
Аналіз роботи методичного об’єднання педагогів- організаторів за 2011-2012 навчальний рік
Методичне об’єднання створене з метою підвищення кваліфікації та обміном досвіду організації виховної роботи з учнівським колективом. До складу входять 15 педагогів – організаторів загальноосвітніх шкіл та один педагог Центру позашкільної роботи. Всі педагоги - організатори регулярно проходять курсову перепідготовку на базі ЗІППО. У першу чергу їх цікавлять такі теми, як впровадження інтерактивних технологій у процесі організації виховної роботи з учнівським колективом, використання інформаційно-комунікативних технологій, адже навчання і виховання мають стати спільною творчістю педагога та учня, тобто процесом, при якому обоє зацікавлені у позитивному результаті, прагнути максимально виявити власний творчий потенціал і досягнути високого рівня знань і умінь, необхідних для реалізації себе, як особистості, в суспільстві.
І.1. В минулому навчальному році учасниками МО працювали над першим етапом вирішення таких проблемних питань:
· Створення ефективного виховного простору шляхом впровадження в навчально-виховний процес Національної програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».
· Формування життєвих цінностей особистості, підготовка молоді до активної, творчої, особистісно та соціально значущої життєдіяльності.
· Координація зусиль навчального закладу, сім’ї, громадськості у вирішення завдань превентивного виховання учнів.
Сучасне життя потребує активної творчої особистості, сформувати яку можна лише впровадженням у педагогічну практику сучасних методів навчання й виховання учнів.
Підвищення рівня професійної компетентності педагогів – організаторів здійснювалося шляхом:
- через діяльність МО педагогів – організаторів розпочали роботу щодо реалізації науково-методичної проблеми: «Формування життєвих цінностей особистості, підготовка молоді до активної, творчої, особистісно та соціально значущої життєдіяльності» на першому етапі опрацювання проблемної теми, яка розрахована на три етапи;
- діагностування педагогів-організаторів з метою виявлення конкретних потреб, запитів педагогів, визначення рівня професійної компетентності.
- підвищення рівня професійної компетентності педагогів-організаторів шляхом: осмислення кожним педагогом власного рівня професійної компетентності, ступеня відповідальності еталонній моделі; подальшого втілення в навчально-виховний процес Національної програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»; впровадження у виховний процес сучасних особистісно-орієнтованих технологій (інтерактивне навчання, метод проектів, інформаційно-комунікаційні технології, створення ситуації успіху та ін.); поєднання допомоги класним керівникам в організації роботи із самоосвіти по організації дитячого класного колективу; сприяння розвиткові мотивів творчої діяльності, формування потреби в досягненнях; ознайомлення педагогів з найновішими досягненнями психолого-педагогічної науки, передовим педагогічним досвідом стосовно організації виховної роботи в школі.
1.2.Заплановані завдання реалізовані в повному обсязі.
1.3. За період навчального року було заплановано та проведено 2 засідання МО та два семінари-практикуми :
Серпень 2011 р. - розглянуто питання:
- аналіз роботи РМО за 2010-201і н. р. та завдання на 2011-2012 н.р. На ньому педагоги ознайомилися з методичними рекомендаціями МОН України та управління освіти Закарпатської ОДА щодо організації виховної роботи в новому навчальному році.
- «Координація зусиль навчального закладу, державних органів, що здійснюють захист прав та інтересів дітей, сім’ї, громадськості у вирішення завдань превентивного виховання учнів». Розглянуто питання про створення системи виховних заходів, які мають бути спрямована на вдосконалення способу життя учнів у школі, класі. Про створення комфортних взаємовідносин між учнями та вчителями, класними керівниками, педагогом –організатором для того, щоб учні вибрали для себе правильну соціальну орієнтацію і усвідомлювали соціальну відповідальності за свою поведінку.
- Методичний фестиваль « Виховуємо особистість».
Листопад 2011 р. - семінар – практикум ц Центрі позашкільної роботи і дитячої творочсті « Оновлення виховного процесу шляхом впровадження інноваційних технологій у роботі з дитячим колективом”, на якому розглядались інноваційні форми та методи роботи педагога-організатора з учнівським колективом, окремими групами та об’єднаннями дітей за інтересами.
Презентація « Інноваційні проекти».
Лютий 2012 р. – семінар –практикум «Роль і місце шкільної преси в системі виховної роботи закладу».
Фестиваль педагогічної майстерності «Шкільні ЗМІ»
Квітень 2012 р. - засідання МО на тему «Підвищення педагогічної майстерності педагога-організатора як важлива умова забезпечення ефективності функціонування виховної системи навчального закладу»на базі Верб»язької ЗОШ І-ІІ ст…Педагогічна майстерність - це професійне вміння оптимізувати всі види навчально-виховного процесу, спрямовані на розвиток особистості. Виділяються чотири елементи педагогічної майстерності: гуманістична спрямованість, професійне знання, педагогічні здібності, педагогічна техніка. Саме ці 4 елементи і були предметом обговорення педагогів-організаторів на засіданні круглого столу. Виступили педагог-організатори з Н.Ворітської ЗОШ І-ІІІ ст. Погорляк Г.О, Скотарської ЗОШ І-ІІ ст.. Ковчар Г.О., В.Ворітської ЗОШ І-ІІІ ст..Козик Г.А.У обговоренні та обміні досвідом з цього питання взяли участь педагоги-організатори всіх ЗОШ І-ІІІ ст.
Виховний захід «Народні звичаї і обряди весняного циклу», підготовлений педагогом-організатором Верб»язької ЗОШ Оксаною Тюк, відображав народні звичаї, традиції та обряди не тільки села Верб»яж а і центральної України, показуючи таким чином зв’язок культур західного та центрального регіонів України. Такі заходи сприяють збереженню та відтворенню вікових українських традицій, вихованню патріотизму, гордості за свою Вітчизну.
1.4. У процесі роботи МО педагогів- організаторів використовувалися різні форми організації роботи: методичний фестиваль, круглі столи, практичні заняття, професійні дискусії, відкриті виховані заходи, презентації з використанням мультимедійних засобів, фестиваль педагогічної майстерності. У МО також працювала творча група з вивчення теми «Формування життєвих цінностей особистості, підготовка молоді до активної, творчої, особистісно та соціально значущої життєдіяльності», якою керувала голова МО Ковчар Г.І.. в результатом роботи були підготовлені методичні рекомендації.
Питання, які виносилися на розгляд засідань МО, сплановані згідно графіка.
На жаль, не все із запланованого було виконане. В силу об»активних причин перенесено на наступний навчальний рік питання «Виявлення, апробація та впровадження перспективного педагогічного досвіду:
«Захист моделі учнівського самоврядування в закладах освіти. Дитяче об»єднання «Волонтер» Н.Ворітської ЗОШ І-ІІІ ст.».
1.5. 2011- 2012 н.р. педагогами МО були проведені відкриті виховані заходи :
- В.Ворітська ЗОШ І-ІІІ ст.. – «Організація екскурсійної діяльності в шкільному музеї»;
- Н.Ворітська щкола–інтернат – проект «Здоровий спосіб життя»;
Всі масові заходи були цікавими, змістовними, продуманими з використанням інноваційних технологій.
1.6. Самоосвіта педагогів-організаторів.
У березні було закінчено проведення атестації педагогічних працівників. Важлива роль в організації методичної роботи належить методичному кабінету Центру позашкільної роботи і дитячої творчості. В кабінеті є матеріали з досвіду роботи членів методичних об`єднань, методичні матеріали з питань організації виховної роботи в школі, сценарії масових виховних заходів.
Методичний кабінет Центру позашкільної роботи і дитячої творчості є центром роботи із запровадження нових форма та методів виховання, перспективного педагогічного досвіду.
У методичній роботі важливе місце належить оглядові методичної літератури. Ця форма роботи дає змогу оперативно, систематично доводити до педагогів важливу інформацію. З метою реалізації проблемної теми педагогічні надбання кращих педагогів поширюються через видавничу продукцію: брошури з досвіду роботи, методичні рекомендації. Кращі доробки презентуємо на районному конкурсі-ярмарку педагогічних ідей та інновацій.
Отже, цілеспрямована робота з педагогічними кадрами сприяє: глибокому вивченню теоретичних основ превентивного виховання, досягнень педагогічної науки, застосування знань на практиці; вдосконаленню педагогічної майстерності; підвищенню рівня вихованості учнів.
ІІ розділ.
ІІ.1. Завдання МО педагогів – організаторів на 2012 -2013 навчальний рік
Процес становлення незалежної демократичної України з її прагненням стати повноправним членом європейської спільноти передбачає всебічне утвердження в суспільному та індивідуальному бутті цивілізованого життя на основі загальнолюдських цінностей та духовних, моральних і культурних засад життя українського народу. Тому мета сучасного освітнього процесу - не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з різних предметів, а й формувати громадянина, патріота, інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ
Ключовим нормативним документом у сфері освітньої політики щодо виховання є наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243, яким затверджено «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України». Програма розрахована на весь період виховної діяльності з учнями конкретного класу з урахуванням вікових, індивідуальних та психолого-педагогічних особливостей учнів (для роботи з учнями 1-4, 5-9 та 10-11 класів). Метою «Основних орієнтирів виховання» є створення цілісної моделі виховної системи на основі громадянських та загальнолюдських цінностей.
Одним із основних завдань є підвищенні рівня превентивної роботи.
Пріоритетними в роботі мають бути:
- упровадження просвітницької діяльності;
- впровадження шкільного самоврядування в начально-виховний процес;
- ужиття заходів, спрямованих на підвищення моральності в суспільстві;
- здійснення моніторингу ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді;проведення профілактичної роботи з неблагополучними сім'ями.
Основні завдання та зміст діяльності педагога-організатора.
– утвердження в дитячих колективах принципів демократії, гуманізму, пріоритетності загальнолюдських цінностей;
– координація діяльності дитячих та юнацьких громадських організацій та об’єднань в школі та поза нею, надання їм допомоги в роботі;
– співпраця з органами учнівського самоврядування;
– надання допомоги в проведенні організаційно-масової і культурно-освітньої роботи;
– прилучення школярів до народних традицій, звичаїв, обрядів, свят;
– організація учнівських об’єднань і доброчинних заходів, спрямованих на виховання загальнолюдських цінностей школярів;
– робота з дітьми з нестандартною поведінкою;
– організація літнього відпочинку і дозвілля;
– діяльність щодо впровадження нових виховних технологій, інноваційних підходів до виховної роботи з дітьми.
ІІ.2.В 2012-2013 н.р. педагоги МО продовжать працювали над другим етапом вирішення проблемних питань
· Створення ефективного виховного простору шляхом впровадження в навчально-виховний процес Національної програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».
· Формування життєвих цінностей особистості, підготовка молоді до активної, творчої, особистісно та соціально значущої життєдіяльності.
та першим етапом науково –методичної проблеми :«Формування громадянської свідомості учнівської молоді» .
ІІ.3. Діагностування педагогів – організаторів з метою виявлення конкретних потреб, запитів педагогів, визначення рівня професійної компетентності, ціннісних орієнтацій та мотивів професійної діяльності.
ІІ.4. Підвищення рівня професійної компетентності педагогів-організатоів шляхом:
- ознайомлення з проектом моделі методичної роботи на 2012 – 2013 н.р.;
- формування психологічної, методичної готовності педагогів до роботи над науково- методичною проблемою та іншими проблемними питаннями на І та IІ етапі їх опрацювання;
- подальшого втілення в навчально – виховний процес Національної програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», сучасних особистісно орієнтованих технологій ( інтерактивне навчання, метод проектів, інформаційно – комунікаційні технології, створення ситуації успіху, тощо);
- надання допомоги педагогам-організаторам МО в організації роботи із самоосвіти по новій науково – методичній проблемі;
- сприяння розвиткові мотивів творчої діяльності, формування потреби в досягненнях;
- залучення педагогів- організаторів МО до участі в районному конкурсі педагогічної майстерності «Світ захоплень»;
- ознайомлення педагогів з найновішими досягненнями психолого-педагогічної науки, передовим педагогічним досвідом стосовно організації виховної роботи.
У цьому навчальному році педагогам –організаторам району необхідно впроваджувати нові нестандартні форми виховної роботи та інші інтерактивні методи, створювалися належні умови для творчого самовираження і саморозвитку учнів – національно свідомих громадян України, виховання компетентної особистості.
ІІІ. Тематика засідань МО педагогів- організаторів на 2012-2013 навчальний рік
Засідання 1. СЕРПЕНЬ
І частина
Виступи з питань:
1. «Аналіз роботи районного методичного об’єднання педагогів-організаторів за 2011/2012 навчальний рік та завдання щодо удосконалення роботи у 2012/2013 навчальному році».
2. Педагогічний калейдоскоп:
Презентація досвідів роботи з проблем:
- «Проектні технології як засіб соціалізації учнів. Презентація учнівських проектів»
- «Виховання громадянської активності учнів, шляхом залучення до роботи в учнівському самоврядуванні»
- «Патріотичне виховання – як один із напрямків роботи учнівського самоврядування»
ІІ частина
1. Обговорення та схвалення плану роботи на 2012/2013 навчальний рік.
2. Шляхи професійного зростання педагогів – організаторів (атестація, обласні семінари, курси підвищення кваліфікації педагогів в 2012-2013 навчальному році).
3. Вибори методичного активу та розподіл доручень між його членами. Вибори голови МО.
Засідання 2. ЛИСТОПАД
Тема: Роль педагога-організатора в демократизації шкільного середовища. Розвиток учнівського самоврядування.
Питання для обговорення:
1. Демократизація як важливий принцип організації шкільного життя.
2. Прогнозування розвитку учнівського колективу і вдосконалення різних форм самоврядування в педагогічному й учнівському колективах.
3. Зміст методичної роботи в галузі учнівського самоврядування.
4. Інноваційні технології, передовий педагогічний досвід з питань демократизації шкільного середовища.
Практичне заняття
Представлення та захист педагогами – організаторами електронних презентацій з досвіду роботи учнівських об»єднань за інтересами .
Виховний захід
Місце проведення:
Підполозянська ЗОШ І-ІІ ст..
Засідання 3. КВІТЕНЬ
Тема: Основні напрями та зміст діяльності щодо забезпечення системи формування громадянськості в школярів.
Питання для обговорення:
- Виховання громадянина України - головна мета національного виховання;
- Суть поняття "громадянин", "громадянськість". Компоненти громадянськості як інтегрованої якості особистості.
- Соціальні фактори формування громадянськості. Фактори формування учня як громадянина. Зміст процесу виховання громадянськості в школі.
- Формування в учнів національного світогляду, громадянських поглядів і переконань на основі участі в дитячих об»єднаннях за інтересами та упорядкування впливу соціального середовища;
- Державна символіка як фактор формування громадянськості. Основні напрями діяльності педагога- організатора щодо формування в школярів громадянської культури.
Практичне заняття
Представлення та захист педагогами – організаторами електронних презентацій та портфоліо з досвіду роботи по впровадженню в освітній процес сучасних інноваційних технологій.
Виховний захід.
Місце проведення:
В.Ворітська ЗОШ І-ІІІ ст..
Засідання 4.ГРУДЕНЬ
Семінар-практикум «Розробка організаційно-функціональної структури виховного процесу школи»
Питання для обговорення:
- Визначення пріоритетів з організації виховуючої діяльності педагогів і учнів;
- Створення суб'єкт-суб'єктних відносин у колективах (учнівських, педагогічних).
- Конкретизація мети, завдань на основі діагностики виховуючого процесу, врахування реальних умов і можливостей школи, учнівських і педагогічних колективів, батьківської громадськості;
- Відбір змісту, оптимальних форм, методів, засобів національного виховання, інтеграція діяльності всіх соціальних інститутів виховання.
Круглий стіл : Науково-методичне забезпечення національної системи виховання. (Обговорення результатів, обмін думками, досвідом роботи)
«Виявлення, апробація та впровадження перспективного педагогічного досвіду:
«Захист моделі учнівського самоврядування в закладах освіти. Дитяче об»єднання «Волонтер» Н.Ворітської ЗОШ І-ІІІ ст.».
ТРАВЕНЬ
Конкурс педагогічної майстерності
Конкурс педагогічної майстерності педагогів – організаторів «Світ творчості»
Комментариев нет:
Отправить комментарий