пятница, 22 февраля 2013 г.

Розробка заняття гуртка фітодизайну



Розробка заняття  гуртка фітодизайну
Керівник Могорита
 Катерина Володимирівна
Практичне заняття
Тема: Виготовлення композицій із підготовленого матеріалу
Мета:                                                                                                    
навчальна ознайомити гуртківців з особливостями виготовлення настінних композицій ; навчитися оформляти ескізи , виготовляти шаблони , підбирати матеріал за кольором , товщиною та зовнішнім виглядом , гуртківці вчаться працювати у парах.
розвиваюча розвивати творчі , художні та естетичні здібності.
виховна― виховувати любов та повагу до народної творчості, винахідливість , цікавість , уважність , старанність.
Завдання заняття: відпрацювати навички виготовлення настінних композицій; оформлення ескізів; підбирання матеріалу за кольором
Методи і методичні прийоми:словесні (розповідь, бесіда), наочні (демонстрація наочності), практичні (ігрові вправи, практична робота).
Тип заняття: формування практичних умінь та навичок.
Вид заняття: змагання.
Форма заняття: групове.
Міжпредметні зв’язки: в ході даного заняття можна прослідкувати зв’язок з такими видами мистецтва: образотворче мистецтво.
Обладнання: зошити, рамки, засушений рослинний матеріал, клей, кольорова бум ага, краски, мультимедійний  проектор, комп»ютер,  пінцет.
Очікуваний результат: вихованці повинні навчитися виготовляти настінні композиції із підготовленого рослинного матеріалу; працювати з кольором.
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
Перевірка готовності дітей до заняття.
            2. Повідомлення теми та мети заняття, очікуваних результатів
            Темою нашого сьогоднішнього практичного заняття є виготовлення композицій із підготовленого матеріалу, метою і очікуваними результатами ― навчитися виготовляти настінні композиції, працювати з кольорами.
3. Актуалізація опорних знань
Опитування проводиться у вигляді гри (презентація: слайд1, 2, 3, 4).
(РОЗПОВІСТИ ПРО ВИВЧЕНЕ)





ГРА «ПОЛЕ ЧУДЕС»

Хід гри
            У нашій грі беруть участь 9 гравців, тобто по 3 гравці у кожному раунді, щоб стати гравцем вам потрібно дати правильну відповідь на наступні питання:
1.      Якої країни тюльпан є символом:
a)      Росії;
b)      Молдови;
c)      Нідерландів.
2.      Квітка якого дерева в Японії вважається символом швидкоплинності людського життя та пробудження чистоти?
a)      Горіха;
b)      Дуба;
c)      Вишні;
d)     Яблуні.
3.      Якщо жовта горечавка вважається символом влади і сила, то рідкісна-синя є символом?
a)      Свободи;
b)      Миру;
c)      Вірності.
4.      Яка квітка в давній Греції вважається символом життєвої сили і чистоти, а в Європі – символом мудрості?
a)      Тюльпан;
b)      Барвінок;
c)      Горечавка;
d)     Лілія (водяна).
5.      Яка квітка в Кореї є символом недоторканості?
a)      Барвінок;
b)      Хризантема;
c)      Тюльпан.
6.      В Китаї є чотири благородних рослини: орхідея, … , бамбук, хризантема. Назвіть другу рослину.
a)      Яблуня;
b)      Слива;
c)      Диня.
7.      Ця квітка вважається символом духовного росту:
a)      Антуріум;
b)      Троянда;
c)      Хризантема.
8.      У якій північній країні найпочесніший орден – орден «Білої троянди»?
a)      Англія;
b)      Росія;
c)      Фінляндія.
9.      У якій країні найвища державна нагорода – орден «Хризантема»?
a)      в Італії;
b)      в Іспанії;
c)      в Японії.
I тур

Назва роду походить від грецького слова, що в перекладі означає «чуб жайворонка». Іноді ці квіти називають кониками. Легенда розповідає, що напровесні над лісом жайворонки посварились між собою й почали битись. Бились так, що аж шпорці та чуби свої погубили. Попадали вони на родючий грунт і попроростали гарними весняними квітами.
Назвіть цю квітку. /Ряст/




II тур
Наукова назва роду походить від грецького слова, що означає «я дурманію», або «я німію». За міфом вродливий юнак побачив своє відображення у воді, коли нахилився напитися. Він був наскільки вродливим, що закохався у своє відображення. Про все забув юнак, не відходив від води, не відриваючись, милувався собою, не їв, не спав. Усе більше залишали сили самозакоханого юнака. Він почав відчувати наближення смерті, але не міг відірватися від свого відображення. Висихав юнак, як роса на пелюстках у сонячний день. Ось уже схилилася його голова на прибережну траву і настала смерть. Плачуть у лісі прекрасні німфи і готують юнакові могилу. Та коли прийшли за тілом юнака, то не знайшли його, на тому місці, де він був, виросла біла запашна квітка - квітка самозакоханості та смерті.
Як вона називається? / Нарцис/






III тур
Одна із стародавніх легенд розповідає, що якось богиня Флора - володарка земного світу рослин і квітів - зібралась у далеку мандрівку. На час своєї відсутності вона хотіла залишити заступника. Флора зібрала всіх квітів, щоб ті самі вибрали заступника богині. Всі квіти були зачаровані красою й витонченістю троянди і воліли саме її обрати на цю посаду. Але одна квітка, яка саме,вам потрібно буде її назвати, була категорично проти. Вона вважала, що кращої, більш гідної від неї немає . Ця квітка зі зневагою дивилася на троянду, бундючилась і червоніла, щоб перевершити її величиною і кольором. Звичайно, така поведінка обурила всіх, і квіти, одностайно обрали троянду. Але покарали ту квітку за її негідну поведінку, Флора звеліла, щоб ця   горда і чванлива квітка назавжди залишилася такою надутою і порожньою. «Нехай жоден метелик не  дарує їй своїх поцілунків, нехай жодна дівчина не прикрасить нею своїх грудей», - сказала богиня квітів. Так покарана квітка стала символом пустої чванливості і зарозумілості. /Півонія/







Фінальна гра
Наукова назва роду походить від латинського слова, що означає «обв'язувати», або «обвивати». В минулому вважали, якщо посадити цю квітку в саду, то вона принесе щастя.   У середні віки, вважали, що ця квітка може оберігати від злого чаклування, нечистої сили та відьом. її ставили в приміщенні, вішали над  дверима й вікнами, щоб нечиста сила не проникла в дім. Рослину одягали на злочинців, яких вели на страту, щоб відігнати нечисту силу. /Барвінок/








Нагородження переможців.
       4. Мотивація навчальної діяльності гуртківців
Як правильно виготовляються настінні композиції? З чого складаються композиції? Як правильно підібрати кольори композиції, фон? Як вибирають форму основи, на яку буде кріпитися композиція, - квадрат, коло, еліпс, прямокутник? Яка послідовність дій у виготовленні композиції?

ІІ. Основна частина
            План:
1.      Доповідь на тему «Поняття фітодизайну. Розвиток і актуальність фітодизайну».
2.      Короткий огляд теоретичного матеріалу. Бесіда з гуртківцями.
3.      Практичне застосування теоретичних знань. Виготовлення настінних композицій.
Доповідь на тему:
Поняття фітодизайну. Розвиток і актуальність фітодизайну

Слово "фітодизайн" походить від двох складових: "фіто" - тобто що відноситься до рослин, і "дизайн" - це художнє конструювання предметів, проектування естетичного вигляду. Таким чином, фітодизайн - це художнє проектування естетичного вигляду інтер'єрів і ландшафтів з використанням рослин.
Термін фітодизайн з'явився в минулому столітті, але прикрасою свого житла квітами і рослинами люди займаються з незапам'ятних часів. Ще в давнину люди знали, що рослини допомагають створювати певну атмосферу в домі. Жителі Давнього Єгипту прикрашали свої палаци циперус, римляни для цих цілей воліли лаврові деревця, а китайці використовували азалію. У ті далекі часи кімнатні рослини були привілеєм виключно багатіїв. В Індії навіть вважалося злочином, якщо бідняк вирощував у своєму будинку орхідеї.
Час багато що змінює, і сьогодні у кожного є можливість мати в квартирі різні рослини і з їх допомогою упорядковувати свій побут. Для гармонійної домашньої атмосфери потрібно не так вже й багато: любов до рослин, основні знання про форму і колір, смак при складанні фітокомпозицій.
Завдання фітодизайну:
Ø  Естетико-психічний вплив рослин на людину за допомогою краси форми і кольору.
Ø  Поліпшення повітряного середовища проживання людини (тонізуючі, заспокійливі запахи).
Ø  Знезараження, оздоровлення навколишнього середовища, в основному за рахунок летючих фітонцидів.
Ø  Очищення повітря від газів, пилу, диму, зниження шуму рослинами та інші.
Ø  Біоіндикація, тобто використання рослин як живих індикаторів забруднення повітря, грунту та води.
Ø  Вивчення стану самих рослин в інтер'єрах з метою підбору найбільш ефективних і добре зростаючих видів.
А чи є у фітодизайні модні тенденції?
Звичайно, як і в будь-якому аспекті дизайнерського мистецтва. Мода багатолика і мінлива. У різні часи існували різні уподобання: чи то це певна колірна гамма, чи то надавали перевагу рослинам певного виду. Іноді це неодмінна присутність у квітковій композиції маленького фонтанчика або пташок з натуральними пір'їнками. А один час був великий попит, та й зараз він ще не згас, на штучні квіти. Композиція зі штучних квітів радує «цвітінням» в будь-який час року і не вимагає особливого догляду і підтримки мікроклімату.
Штучні квіти знайшли широке застосування в оформленні інтер'єру громадських будівель. Їх можна успішно поєднувати з живими кімнатними рослинами в створенні інтер'єру. Важливо, щоб штучні квіти були виконані з якісних матеріалів. Так, наприклад, штучною зеленню можна «освіжити» слабо освітлену частину кімнати або створити тінь для рослин, які не люблять прямих сонячних променів.
Робота фітодизайнера вимагає широких знань про рослини. Дуже важливо знати батьківщину рослин, щоб правильно підібрати для них умови проживання: тип грунту, вологість, освітлення. Важлива також частина світу, в бік якої буде розташовуватися квіткова композиція. Поряд з цим потрібно надати тим, хто буде доглядати за квітами, способи догляду за вибраними рослинами.

Короткий огляд теоретичного матеріалу. Бесіда з гуртківцями
           
Початківцям найкраще освоїти різні види виготовлення настінних композицій.. Самі прості виклеюють з готових форм, створених природою, - листя, пелюсток, насіння, кісточок плодів. Перш ніж приступити до роботи, виконують ескіз майбутньої картини, на якій намічають розташування деталей, темних і світлих плям. Потім в залежності від розташування декоративних елементів вибирають форму основи, на яку буде кріпитися виріб, - квадрат, коло, еліпс, прямокутник. В якості основи може використовуватися картон, оксамитовий папір, шпон, будь-яка однотонна тканина. Дуже важливо правильно вибрати фон виробу. Найбільш ефектний фон, виконаний з самих рослин. Підбираючи колір листя, квітів, трав, можна домогтися тонких колірних переходів від світлих до темних тонів. Фон не повинен бути дуже яскравим, строкатим. Його призначення відтіняти і підкреслювати головні елементи композиції. На темному фоні краще виділяються світлі квіти, і навпаки. Дуже витончено виглядають квіти, витримані в одній тональності. Щоб домогтися плавних переходів від одного кольору до іншого, краще виклеюють фон не цілими листами, а невеликими їх шматочками.
Композиції можуть бути асиметричними і симетричними, у вигляді орнаменту. Вони відрізняються великою різноманітністю, обумовленою фантазією автора, і багатством природного матеріалу. Ретельно продумані композиції, навіть з одного листя, здатні передати емоційний стан, настрій автора-композиції з бляклих і темних тонів асоціюється з сумом, з яскравих кольорових плям і світлого фону-з життєрадісністю, енергією і т. д.(презентація: слайди 5, 6, 7)

Практична частина
Виготовлення гуртківцями авторських композицій.
ІІІ. Заключна частина
            На основі виготовлених гуртківцями композицій, можна зробити висновок, про те що вихованці добре засвоїли даний матеріал і здатні практично його застосовувати.
            

Комментариев нет:

Отправить комментарий