понедельник, 14 мая 2007 г.

ДІЛОВА ГРА «ЛІДЕР»



ДІЛОВА ГРА «ЛІДЕР»
ЛЮБІ ДРУЗІ!
Участь кожного громадянина в суспільному житті, рівень його демократичної культури є невід'ємною умовою демократичного способу життя. Створення громадянського суспільства покликане стати гарантом демократії та прогресу в нашій державі.
Розв'язання важливих суспільних проблем відбувається не лише шляхом прийняття відповідних законів чи постанов органами влади, а й передусім завдяки активній суспільній позиції громадян.
Юні громадяни України!
Запропонована вашій увазі акція закликає усіх нас спільно з державними органами, громадськими організаціями ініціювати та здійснювати безпосередні практичні кроки, щоб змінити наше життя на краще.
У нашому довкіллі є чимало проблем, які тривалий час чекають свого розв'язання. Невпорядковані вулиці, брудні під'їзди будинків, у яких ми живемо, відсутність умов для організації дозвілля молоді, місця екологічної небезпеки - ці та інші проблеми не можуть вирішити лише владні структури. Потрібна ініціатива та наполегливість самих громадян.
Розглянемо приклад суспільної проблеми, яка може виникнути у кожному населеному пункті: вулиці, береги річок, водойм, прилеглі до залізничних колій та автошляхів території забруднено пластиковими пляшками, пакетами, різного роду упаковками. Це не подобається ні нам, ні місцевим жителям, і тим більше тим, хто приїжджає до нас на відпочинок .Спробуймо добре проаналізувати причини виникнення такої ситуації, а також допомогти органам місцевогго самоврядування привести територію своїх населених пунктів до цивілізованого європейського вигляду, алже жити в центрі Європи і мати вигляд сміттєзвалища – це сором всім нам, жителям нашого краю.
Отож, настав час подумати над можливими пропозиціями щодо запобігання такому забрудненню , очищенню територій та їх озеленення.. Таким чином, ми не тільки змінимо вигляд свого населеного пункту на краще, а й покажемо гарний приклад хазяйновитості та культури поведінки у громадських місцях. Здебільшого цю проблему можна вирішити власними силами сільської громади, але в даному проекті ініціатива залежить від шкільного активу.
Головна роль у розв'язанні суспільних проблем належить органам місцевого самоврядування, однак їхня активність є лише частиною загального процесу прийняття суспільних рішень. Для того, щоб такий процес був якісним, а рішення демократичними, необхідні консолідація і співучасть усіх громадян , громадських організацій та державних установ . Тільки це може стати запорукою нашого загального добробуту, збереження та очищення природи Карпат.
Ділова гра має не тільки сприяти розв'язанню вище згаданих проблем. Вона покликана також допомогти юним громадянам навчитися: критично оцінювати дійсність; чітко та аргументовано висловлювати свої думки; грамотно, відповідно до норм чинного законодавства, знаходити шляхи розв'язання суспільних проблем, навчитись співпраці та консолідації зусиль з органами місцевого самоврядування та інгими громадськими організаціями.
Наша суспільна активність та громадянська культура , бажання зробити свій край дійсно «Перликою Карпат» стануть запорукою демократичного та культурного розвитку нашої держави.
Вирішувати будь-яку проблему одному важко, а то й не під силу. Якщо вашими однодумцями стане група друзів чи весь колектив класу, чи навіть вксь учнівський та педагогічний колектив школи, виконати завдання буде набагато легше.
Як ми вже знаємо, приступаючи до будь-якої справи, необхідно намітити план та шляхи реалізації, в яких є свої правила, які ми умовно назвемо – КРОКИ.
Основні кроки у часті у діловій грі
КРОК 1.
Цей початковий етап роботи має на меті набуття певних знань та вмінь, котрі необхідні для компетентної суспільно активної роботи.
КРОК 2
Визначення проблем на місцевому рівні..
Подумайте та постарайтесь з'ясувати, які проблеми у вашій школі, біля вашого будинку, на вулицях рідного населеного пункту турбують вас особливо, є найважливішими й потребують дослідження та розв'язання. Спробуйте також встановити, які владні структури безпосередньо відповідають за їхнє вирішення, що робиться по цьому питанню органами місцевого самоврядування.
КРОК 3.
Обґрунтування проблеми дослідження.
Організуйте обговорення визначеної проблеми на засідання шкільного органу самоврядування. Попросіть педагога – організатора, учителя, класного керівника чи куратора бути при сутніми при обговоренні цієї проблеми як експерти. Якщо у ваших однокласників будуть інші цікаві альтернативи, спробуйте вибрати таку тему дослідження, яка була б найактуальнішою та корисною для місцевої громади і водночас цікавою для вас.
КРОК 4.
Дослідження проблеми. Збір та аналіз інформації.
Для того, щоб повно й об'єктивно проаналізувати вибрану ситуацію, необхідно зібрати всю інформацію, яка стосується цієї проблеми.
КРОК 5.
Вироблення власного шляху розв'язання проблеми.
Вам необхідно оцінити всі можливі шляхи розв'язання проблеми та зупинитися на власному, найоптимальнішому.
КРОК 6. Практичне розв'язання проблеми.
Зробіть спробу повного чи часткового практичного втілення вашого плану розв'язання проблеми.
КРОК 7.
Підготовка до презентації проекту.
КРОК 8.
Презентація проекту.
КРОК 9.
Подсумок роботи по проекту.
КРОК 10.
Вироблення рекомендацій.

Комментариев нет:

Отправить комментарий