понедельник, 14 мая 2007 г.

Бібліотечка лідера


РАЙОННА ШКОЛА
“Л І Д Е Р”
Як виховувати лідера у організації? Як організувати навчання у “Школі лідера”? Яким змістом його наповнити? Що враховувати при визначенні завдань і видів діяльності, при плануванні роботи у группі? На формування яких якостей, умінь і навичок слід насамперед звернути увагу?
Відповіді на ці та інші питання шукаємо разом – під час проведення занять у „Школі лідера” , яка працює при Центрі позашкільної роботи та дитячої творчості.
Під час роботи навчальних семінарів лідери опрацьовують питання теоретичних основ та принципів розвитку лідерства, соціальної компетентності молоді з питань організації колективу, виховання лідерських якостей особистості у молодіжних громадських організаціях.
„Школа лідера” допомагає сформувати досвід громадянської поведінки молодих лідерів шляхом залучення їх до реальної участі в організаційній, пропагандистській, природоохоронній, туристсько – краєзнавчій, дослідницько-пошковій та ін. роботі.
Участь кожного громадянина в суспільному житті, рівень його демократичної культури є невід'ємною умовою демократичного способу життя. Створення громадянського суспільства покликане стати гарантом демократії та прогресу в нашій державі. Важливі суспільні проблеми можна розв’язати не лише шляхом прийняття відповідних законів чи постанов органами влади, а й передусім завдяки активній суспільній позиції громадян. Саме тому виникає потреба сформувати у молоді активну життєву позицію, лідерські якості, підготувати її до участі в демократичному управлінні суспільством.
Діти та молодь потребують стимулюючої участі в соціальному житті для розвитку самоповаги та соціальної компетенції. Саме їх участь у соціальному житті приводить до зменшення кризових явищ у дитячому та молодіжному середовищі. Конвенція ООН про права дитини проголошує, що кожна людина має право брати активну участь у процесі прийняття рішень, щодо питань, які стосуються її життя та добробуту. Участь дітей та молоді в процесі прийняття рішень є важливою з багатьох причин: це допомога дітям та молоді захистити себе, це сприяє повному розвиткові дітей і молоді, прискоренню громадянського становлення дітей і молоді.
Дитяче самоврядування – складний і відповідальний процес, він має багатопланові виховні можливості. Головна мета самоврядування – виховувати у дітей активну життєву позицію, готувати до участі в демократичному управлінні суспільством, формувати лідерські якості.
Основні завдання „Школи лідера”:
підвищення рівня загальної культури підлітків;
знайомство підлітків з теоретичними основами та принципами розвитку лідерства;
розвиток у підлітків навичок самоаналізу; тобто аналізу організаторських здібностей та своїх нереалізованих можливостей;
спрямування підлітків на роботу над собою, на здійснення своїх намірів щодо розвитку своєї особистості;
підвищення рівня соціальної компетентності підлітків-лідерів з різноманітних проблем суспільного життя;
знайомство підлітків-лідерів із методикою та механізмом вивчення молодіжних проблем; розвиток умінь та навичок проведення пропагандистської роботи;
залучення дітей до творчості, розвиток здібностей та обдарувань;
формування в підлітків здатності приймати відповідальні рішення;
мотивування підлітків на подальше використання отриманих знань і вмінь в суспільному житті.
Головна мета занять:
- виховання свідомої особистості через організацію цікавої екологічної роботи з дітьми та молоддю, їх участь у дослідницькій роботі та природоохоронних акціях;
- формування досвіду громадянської поведінки підлітків-лідерів шляхом залучення їх до реальної участі в пропагандистській, природоохоронній роботі щодо охорони навколишнього середовища.
"Школа лідера" спрямована на активізацію й удосконалення індивідуального досвіду кожного учасника, на усвідомлення ними своїх особливостей і ресурсів, допомагає кожному визначити індивідуальні цілі в навчанні для удосконалювання себе і свого середовища.

Комментариев нет:

Отправить комментарий